اخبار

حذف گوشی های نکسوس از فروشگاه آنلاین گوگل

با توجه به رویداد دیشب گوگل، برنامه‌ی سخت‌افزاری این شرکت مشخص شده و حالا می‌دانیم که این کمپانی چه محصولاتی را از این پس خواهد ساخت. گوگل دو گوشی‌هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال را در کنار محصولات سخت‌افزاری دیگری از جمله هدست واقعیت مجازی Daydream، گوگل وای‌فای، گوگل هوم، و یک کروم‌کست جدید معرفی کرد. با معرفی این محصولات جدید، همانطور که انتظار می‌رفت فروشگاه اینترنتی گوگل دستخوش تغییراتی شده و حالا دستگاه‌های جدید این شرکت در فروشگاه یاد شده قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که امکان پیش‌خرید دو گوشی‌هوشمند جدید این کمپانی یکی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از هم اکنون برای علاقمندان فراهم شده است.
علاوه بر اضافه شدن محصولات سخت‌افزاری جدید در فروشگاه گوگل، به نظر می‌رسد در طراحی بصری این فروشگاه نیز تغییراتی حاصل شده که احتمالا شما نیز خودتان متوجه این مورد شده‌اید. از آنجا که دو گوشی‌هوشمند جدید شرکت مورد بحث از هم اکنون در دسترس افراد قرار گرفته‌اند، گوشی‌های قبلی این کمپانی یعنی نکسوس ۶ پی و نکسوس ۵ ایکس از فروشگاه یاد شده حذف شده‌اند. البته به دلیل اینکه گوگل می‌خواهد محصولات جدیدش فروش بیشتری داشته باشند، چنین اقدامی کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در هرحال به نظر می‌رسد یکسری از محصولات دیگر گوگل نیز از فروشگاه اینترنتی این شرکت حذف شده‌اند که از جمله می‌توان به C1-Glass VR Viewer و View-Master VR اشاره کرده که هر دو از محصولات حوزه‌ی فناوری واقعیت مجازی بودند. علاوه بر این، Chromebook 13 دل و نیز تبلت انویدیا شیلد از جمله دیگر سخت‌افزارهایی به شمار می‌روند که با معرفی محصولات جدید گوگل، از فروشگاه این کمپانی رخت بر بسته‌اند. علاوه بر آنچه گفته شد، ظاهرا تمامی محصولات مرتبط با اندروید تی‌وی نیز از فروشگاه مورد بحث حذف شده‌اند.
از آنجا که گوگل خود هدست واقعیت مجازی جدیدی را تولید کرده و قطعا قصد فروش آن را دارد، حذف سایر هدست‌های واقعیت مجازی از فروشگاه این کمپانی کاملا قابل درک است، اما دلیل حذف انویدیا شیلد و Chromebook 13 دل چندان مشخص نیست. احتمالا دلیل برداشته شدن دو محصول یاد شده از فروشگاه اینترنتی گوگل به دلیل اعمال تغییرات جدید باشد و شاید به زودی مجددا شاهد عرضه این دو دستگاه در فروشگاه یاد شده باشیم. اگرچه شاید دلیل گوگل برای این اقدام، این باشد که در فروشگاه خود فقط محصولاتی را در دسترس قرار دهد که توسط این کمپانی تولید شده‌اند. دلیل دیگری که برای حذف محصولات دیگر کمپانی‌ها از فروشگاه گوگل بیان شده این است که گوگل تمرکز خود را فقط بر محصولات سخت‌افزاری تولید شده توسط خود معطوف کرده است. البته هنوز معلوم نیست حذف محصولات سخت‌افزاری شرکت‌های دیگر از فروشگاه مورد بحث به کدام یک از دلایل مطرح شده مرتبط است.
 
منبعandroidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا