اخبار

هر حرکت ماوس شما می تواند هویتتان را برای هکرها فاش کند

به گفته یک محقق امور امنیتی ، خوزه کارلوس نورته، چند خط ساده جاوا اسکریپت می تواند تمام تلاش های شما برای گمنام ماندن در حوزه آنلاین را به باد بدهد! فقط کافی است که یک هکر شاهد نحوه حرکت مکان نمای ماوس شما باشد.
هکرها به این روش حتی میتوانند در مرورگر Tor به هویت شما دست یابند. Tor مرورگری است که کاربران را با چندین لایه سرور پروکسی محافظت می کند.
این آسیب پذیری  پی بردن به هویت کاربران Tor را به مراتب از استخدام محققان برای گشایش رمز آسان تر می کند. به گفته نورته ، حرکات موس هر کاربری در وب نوعی رد پای دیجیتال محسوب می شود. نصب یک بیت از کد نرم افزارهای جاسوسی به هکرها اجازه می دهد حرکت ماوس کاربران را زیر نظر داشته باشند ، و با مقایسه حرکات ماوس بر روی یک سایت ناشناس Tor با حرکات ماوس کاربران در اینترنت گسترده تر در مرورگر های دیگر به هویت اصلی شخص و IP واقعی آنها دست یابند.
نورته به افرادی که تمایل دارند ناشناس بمانند پیشنهاد می کند که JavaScript را در مرورگر خود غیر فعال کنند. در هر حال محققین دیگری اعتقاد دارند که تایید این موارد نیز به تحقیقات گسترده تری دارد و شاید با غیرفعال کردن جاوا بر طرف نشود.
 
منبع: Popular Mechanics

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا