اخبار

خداحافظی Project Spark از دنیای بازی ها !!!

Project Spark همچون یک بوم نقاشی دیجیتالی است که بازیکنان در آن به ساخت بازی های ویدیویی، فیلم و دیگر سرگرمی ها می پردازند. بازیکن در Project Spark قادر است محتویات خود را ساخته و یا با ترکیب آن با محتویات ساخته شده توسط بازیکنان دیگر، محتوای جدیدی خلق کند. در این بازی کنترلر Xbox، ماوس، کیبورد و Kinect، همگی برای تجربه های جدید مورد استفاده قرار می گیرند. حال مایکروسافت و Team Dakota، سازنده بازی، اعلام کرده اند این پروژه لغو شده است و ابزار بازی سازی آنها از این پس از طریق Xbox Store و Windows Store قابل دانلود نخواهد بود.
بنابر اعلام سازنده و ناشر بازی درانجمن های Project Spark، سرویس های آنلاین بازی از جمله قابلیت دانلود و آپلود محتویات ساخته شده توسط بازیکنان از ۲۲ مرداد به بعد قابل دسترس نخواهد بود.
 
توماس گرتز، مدیر انجمن Team Dakota در اینباره گفت:

این تصمیم بسیار سختی برای ما بود و تیم ما به راحتی به آن نرسیده است. زمانی که در پاییز سال گذشته، توسعه Project Spark از حالت فعال خارج شد، بسیار از اعضای تیم ما به منظور فعالیت بر روی پروژه های دیگر منتقل شدند. این یعنی هیچ اخراجی در مایکروسافت صورت نگرفته است، اما دیگر کارهای پشت پرده بازی مثل پشتیبانی از بازی و ارائه بروزرسانی ها و باگ فیکس ها برای سرپا نگه داشتن پروژه امکان پذیر نبود. پس ما به این تصمیم سخت رسیدیم.

مایکروسافت اعلام کرده است به کسانی که این بازی را خریداری کرده اند، اعتبار قابل استفاده در Xbox Store و یا Windows Store خواهد داد.
Project Spark در سال ۲۰۱۳ برای Xbox One و Windows 8 معرفی شد. این برنامه به توسعه دهندگان نوپا اجازه می داد هرچه می خواهند خلق کنند و به اشتراک بپذارند و با دیگران بازی کنند. سال گذشته مایکروسافت و Team Dakota از Project Spark برای بازگرداندن Conker در قالب یک عنوان ماجراجویی چند قسمتی استفاده کردند.

project Spark
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا