اخبار

خم شدن یک دستگاه آیفون ۶ در جیب، این بار موجب آتش‌ سوزی شد

بعد از عرضه‌ی گوشی‌های آیفون ۶ شرکت اپل، خبرها، تصاویر و ویدیوهای زیادی از خم شدن و خم کردن این گوشی در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب‌های بسیاری در پی داشت. این اتفاقات به تصور اپل مشکل مهمی نیست، اما حال گزارشی رسیده است که یک دستگاه آیفون ۶ پس از خم شدن، آتش گرفته است. در ادامه با زومیت همراه باشید
فیلیپ لکدر، یکی از میلیون‌ها نفری است که آیفون ۶ را بعد از عرضه، خریداری کرد. اما اتفاق ناگواری که برای وی روی داد سبب شد که نه تنها آیفون ۶ وی خم شود، بلکه در اثر خم شدگی بیش از حد از ناحیه‌ی باتری آتش بگیرد. وقتی او به مانند هر روز، مشغول راندن دوچرخه‌ی کابین‌دار خود بود، دچار حادثه‌ای می‌شود و در اثر برخورد وی با دیواره‌ی کابین، فشار به جیبی که درونش آیفون ۶ قرار داشته وارد می‌شود و گوشی خم می‌شود. این درحالی است که گوشی در یک کیف چرمی در جیب فیلیپ بوده است.
در حالی که خم شدن احتمالی آیفون ۶ از ناحیه‌ای نیست که باتری در آن واقع شده است، اما در این مورد نادر، گوشی از ناحیه‌ی باتری خم شده و این باعث آتش گرفتن آیفون ۶ در جیب فیلیپ شده است. آتش سوزی آیفون ۶ در جیب وی باعث شد که از ناحیه‌ی پا به اندازه‌ی ۱۱ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر دچار سوختگی درجه دو شود و در نواحی خاصی نیز سوختگی درجه یک صورت بگیرد. حتی کیف چرمی که گوشی در آن قرار داشته است مانع ایجاد سوختگی در پای فیلیپ نشده است.

این بار اولی است که آتش گرفتن آیفون ۶ گزارش شده و باید دید آیا در طول ماه‌های آینده، چنین اتفاقی دوباره روی خواهد داد یا خیر. البته اگر قضاوتی منطقی بخواهیم داشته باشیم، میزان شدت ضربه‌ی وارد شده در اثر تصادف به حدی بوده که احتمالا هر گوشی دیگری نیز جای آن بود، فرد دچار حادثه‌ای ناگوار می‌شد و نباید فقط آیفون ۶ را به خاطر سابقه‌ی خم شدن مورد سرزنش قرار داد.
حادثه‌های این چنینی که منجر به آتش گرفتن گوشی شده است در طول سال‌های اخیر برای برند‌های مختلفی روی داده‌اند. پیش‌تر گزارشی از چین منتشر شده بود که یک دستگاه سامسونگ گلکسی اس۴ دچار آتش‌ سوزی شده که این اتفاق منجر به سوختن کل منزل صاحب این گوشی شد. یا خبری مبنی بر منفجر شدن گوشی در حال شارژ که شاید خیلی از شما آن را شنیده باشید. در هر صورت، باید دید اپل چه تدبیری برای جلوگیری از خم شدن احتمالی گوشی‌های آیفون ۶ مخصوصا آیفون ۶ پلاس که بر طبق آخرین اخبارها، بسیار راحت‌تر خم می‌شود، می‌اندیشد و اعمال می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا