اخبار

دانشمندان توانستند سرعت انتقال داده را در فیبر نوری به ۵۷ گیگابایت بر ثانیه برسانند

اگر نیاز به یک مدرک مبنی بر به چالش کشیدن محدودیت‌های موجود در تکنولوژی فیبر نوری دارید، باید بگویم که به دست آوردید. محققین دانشگاه ایلینوی گزارش داده اند که توانسته اند رکورد جدیدی در انتقال داده را بشکنند.
همانطور که در مقدمه خواندید محققین دانشگاه ایلینوی توانسته اند با انتقال داده‌ای با سرعت ۵۷ گیگابایت بر ثانیه، رکورد انتقال داده را آن‌ هم بدون بروز هرگونه خطایی بشکنند. نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که محققین نیازی به کاهش دما نداشته و در دمای اتاق، اطلاعات را انتقال داده اند.
همانطور که می‌دانید در چنین شرایطی برای اینکه به‌خاطر تولید گرما احتمال آتش گرفتن دستگاه‌ها وجود دارد اصولا سعی می‌کنند از سیستم‌های خنک‌کننده‌ی قوی استفاده کرده و یا دمای کلی محیط را کاهش دهند. اما در تست صورت گرفته حتی وقتی که دمای دستگاه بالا می‌رود باز اطلاعات با سرعت ۵۰ گیگابایت بر ثانیه انتقال داده می‌شوند و اختلاف سرعت چندانی مشاهده نمی‌گردد.
دانشمندان اعتقاد دارند که چنین تکنولوژی می‌تواند در بیشتر دیتا سنترها، هواپیماها، و همچنین جاهایی که نیاز به انتقال اطلاعات به صورت گسترده‌ای وجود دارد استفاده گردد. همانطور که متوجه شدید این تکنولوژی تنها در محیط‌های بسته و فاصله‌های کوتاه قابل استفاده است اما مشکل اصلی فعلی، استفاده از چنین تکنولوژی در فواصل طولانی‌ست. برای دانستن اینکه چنین قابلیتی در صورت وجود، اینترنت شما را به چه حالتی تبدیل خواهد کرد به این موضوع فکر کنید که می‌توانید یک ویدیو با فرمت ۴K را بدون آنکه قطعی صورت گیرد به‌صورت استریم تماشا کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا