اخبار

درآمد بازی موبایلی پوکمون گو رقم حیرت انگیزی را به ثبت رساند !

درآمد بازی موبایلی پوکمون گو به مانند خود این بازی در حال ثبت رکوردهای جدید است. کمپانی نیانتیک (Niantic)، سازنده بازی پوکمون گو نه تنها در بین کاربران اندرویدی  و iOS از محبوبیت خوبی برخوردار است بلکه با خلق این بازی توانسته تا کنون درآمد حیرت انگیزی را برای خود رقم بزند و اگر هیچ چیز غیر عادی و نامتعارفی در جهان تلفن های همراه اتفاق نیفتد، مسلما به همین روند رو به رشد و عجیب خود ادامه خواهد داد.
بر اساس تحقیقات انجام گرفته از سوی کمپانی سنسور تاور (Sensor Tower) درآمد بازی پوکمون گو که در ماه جولای گذشته به بازار عرضه شد، از مرز ۴۴۰ میلیون دلار گذر کرد! در همین گزارش آمده است که چنین حجم عظیمی از درآمد در زمانی کمتر از دو ماه  و از اپ استور و گوگل پلی به دست آمده است. درآمد خالص نیانتک در همین مدت زمان کوتاه از انتشار این بازی، کمی بیشتر از ۳۰۸ میلیون دلار است.
شاید این مقایسه جالبی باشد؛ اما یک حقیقت است. بیش از ۴۴۰ میلیون دلار درآمد بازی موبایلی پوکمون گو باعث شده تا درآمد این بازی از برخی فیلم های اکران شده در تابستان ۲۰۱۶ نیز پیشی گیرد. فیلمهایی چون وارکرفت، روز استقلال (Independence Day)، سینمایی پرندگان خشمگین (Angry Birds Movie)، پیشتازان فضا و شکارچیان روح تاکنون درآمد کمتری از این بازی به دست آورده‌اند.
حتی اگر این بازی نخواهد به رشد سریع خود به کشورهای مختلف جهان ادامه دهد، کمپانی نیانتیک حداقل درآمد ۴ میلیون دلاری روزانه را برای خود حفظ خواهد کرد. بسیاری بر این باورند که اشتیاق به بازی پوکمون گو بسیار پا را فراتر از حد انتظار گذاشته و کمی نگران کننده شده است. خبرهای بسیاری درباره این بازی در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود. بسیاری از بازیکنان Pokemon GO در حین این بازی دچار سوانح مختلفی شده‌ و یا در خلق حوادثی دست داشته‌اند. حتی برخی از محققان این بازی را اعتیاد آور دانسته و در هم آمیختن فضای مجازی با دنیای واقعیت را تا این حد و اندازه برای مغز مضر می‌دانند. هر چند که هنوز درستی این نتایج در هاله ای از ابهام است؛ اما به گمانم بد نیست تا کمی احتیاط کنیم. رعایت اعتدال در هر چیزی می‌تواند از بروز اتفاقات ناخوشایند و تاثیرات بد جلوگیری کند.
جمهوری اسلامی ایران دسترسی به این بازی را ممنوع اعلام کرد. البته این کار چندان عجیبی نبود. هند و چین که بزرگترین بازار گوشی های هوشمند در جهان به شمار می‌آیند نیز انتشار این بازی در کشورهایشان را ممنوع کرده‌اند؛ اما نیانتیک همچنان به درآمد زایی عجیب خود ادامه می‌دهد. کسب روزانه ۴ میلیون دلار به هیچ عنوان رقم اندکی نخواهد بود!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا