اخبار

در سال ۲۰۱۶ فروش گجت های هوشمند افزایش خواهد یافت

سازمان تحقیقاتی گارتنر ( Gartner ) پیش‌بینی کرده است که میزان فروش گجت های هوشمند مختلف که شامل PC، موبایل، لپ تاپ و تبلت می‌شود افزایش یافته در حدود ۲.۴ میلیارد واحد در سال آینده خواهد بود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.
رانجیت آتوال، مدیر تحقیقات Gatner گفته است که:

این مشحص است که فروشندگان دیگر نمی‌توانند محصولات خود را فقط با در نظر گرفتن بازارهای در حال ظهور و رشد کرده تبلیغ کنند.

او افزود:

با در نظر گرفتن تغییرات اقتصادی، بازار در حال حاضر به ۳ دسته تقسیم شده است. که از نظر اقتصادی عبارتند از: بازارهای توسعه یافته اما دارای چالش اقتصادی، بازارهای توسعه یافته و دارای اقتصاد پویا و پایدار، و همچنین بازارهای در حال رشد.

آتوال مثال‌هایی نیز در رابطه با این دسته‌ بندی‌‌ها ارائه کرد: بازار‌های در حال رشد اما با چالش اقتصادی مانند روسیه و برزیل، بازارهای دارای اقتصاد پویا و پایدار مانند هند، و بازارهای توسعه یافته اما با چالش اقتصادی مانند ژاپن.
جدا از این نظرات، Gartner انتظار دارد که در سال‌های آتی چنین اتفاقاتی رخ دهد:

  • کامپیوترهای سنتی که شامل مدل‌های دسکتاپ یا رومیزی و نوت بوک‌ها می‌شود، شاهد یک افت فروش از ۲۴۶ میلیون واحد در سال ۲۰۱۵ به ۲۱۹ میلیون واحد در سال ۲۰۱۸ خواهند بود.
  • فروش هر دو مدل پرمیوم و پایه‌ی موبایل‌های بالارده رشد خواهند کرد و از ۲۴۱ میلیون واحد در سال ۲۰۱۵ به ۲۹۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۸ خواهند رسید.
  • فروش مجموع مدل‌های مختلف موبایل‌ رشد خواهد کرد و از ۱.۹ میلیارد واحد در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۲ میلیارد واحد در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

با این حساب بازار موبایل که در حال حاضر اشباع شده شاهد یک تغییرات بزرگ خواهد بود. یک تحلیلگر به نام روبرتا کوزا از Gartner نیز در این باره گفته:

ما در بازار شاهد یک شیفت به موبایل‌های پایه خواهیم بود. کاربران نیز علاقه به استفاده از موبایل‌های پایه خواهند داشت و نیازی به استفاده از موبایل بالارده نخواهند دید، این اتفاق مخصوصا در چین رخ خواهد داد.

Gartner همچنین اعلام کرده که سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز شاهد رشد در عرصه‌ی تجارت خواهد بود و همین موضوع باعث رشد فروش این سیستم عامل خواهد شد. آتوال در این زمینه گفته است که:

ما انتظار داریم که تجارت باعث شود ویندوز ۱۰ نسبت به سیستم عامل‌های قبلی سریع‌تر در کسب و کارها رشد کند.

جالب است بدانید که تحقیقات Gartner نشان داده که بیش از ۸۰ در صد از کسب و کارها از زمان عرضه‌ی ویندوز ۱۰ تاکنون آن را تست کرده اند. آتوال ادامه داد:

تا پایان سال ۲۰۱۷، در حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها به دستگاه های جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ ارتقا خواهند یافت که علت این رشد می‌تواند دستگاه های هیبرید ۲ در ۱ باشد و همین موضوع باعث رشد بازار PC در سال ۲۰۱۷ خواهد شد.

منبع: Businessinsider

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا