اخبار

دستبندهای هوشمند شاید باعث لاغری نشوند

این روزها دستبندهای هوشمند و ساعت‌هایی که امکاناتی در این زمینه دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این ابزارها امکانات مختلفی از قبیل اندازه‌گیری کالری، شمردن تعداد قدم و آمار ضربان قلب را ارائه می‌دهند. ممکن است تصور کنید که با داشتن این ابزار کلید سلامتی را پیدا کرده‌اید، اما تحقیقات جدید نشان داده که این دستبندها در کاهش وزن چندان هم مؤثر نیستند.
 در تحقیقاتی که به مدت ۲ سال توسط ژورنال پزشکی آمریکا انجام گرفت ۵۰۰ فرد چاق به دو گروه تقسیم شدند. فقط به نیمی از گروه دستبند هوشمند دادند تا نتایج را با نیمی دیگر مقایسه کنند. از هر دو گروه خواسته شد که وزن خود را کاهش دهند. شاید گمان کنید آن‌هایی که دستبند هوشمند داشتند موفقیت بیشتری در این زمینه داشته‌اند. اما نتیجه دقیقاً برعکس بود. آن گروه با دستبند هوشمند وزن کمتری نسبت به گروه دیگر کم کردند.
اختلاف کاهش وزنی این دو گروه چندان هم به یکدیگر نزدیک نبودند. گروه بدون دستبند موفق شد حدود ۱۳ پوند (۵٫۸ کیلو) وزن کم کند اما گروهی که دارای دستبند بودند فقط موفق به کاهش ۸ پوند (۳٫۶ کیلو) شدند.
افراد و مؤسسات زیادی قضیه‌ی مفید بودن این دستبندها را زیر سؤال برده‌اند و اکنون با این تحقیق به نظر می‌رسد که نظریه‌های منفی مطرح شده درباره‌ی این دستبندها خیلی بی‌ربط نبوده‌اند. دکتر جان جکیسیک، پژوهشگر اصلی این تحقیق در این رابطه می‌گوید که افراد در ابتدا برای استفاده از چنین فناوری‌هایی ذوق و شوق دارند ولی بعد از مدتی برای آن‌ها عادی می‌شوند. آن‌ها بعد از مدتی که می‌بینند به اهداف تعریف‌شده در این گجت‌ها نرسیده‌اند ناامید شده و دیگر رغبتی برای تلاش از خود نشان نمی‌دهند.

منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا