اخبار

دستیار خانگی گوگل هوم معرفی شد

به نظر می‌رسد که هر لحظه به رویای خانه‌ای تماما هوشمند نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. گوگل هوم، نام محصول جدید کمپانی گوگل است که برای رقابت با آمازون اکو ساخته شده و هم‌اکنون می‌توان آن را پیش‌خرید کرد.
این محصول جدید ۱۲۹ دلار قیمت داشته و از آمازون اکو ارزان‌تر خواهد بود. در صورتی که مقیم ایالات متحده آمریکا باشید می‌توانید هم‌اکنون گوگل هوم را سفارش داده تا ۱۴ آبان (۸ نوامبر) به شما تحویل داده شود. گفته شده که این محصول از سیری هوشمندتر بوده و سریع‌تر از الکسا می‌تواند سوالات را متوجه شده و پاسخ آنها را بدهد.
قسمت بالای گوگل هوم حساس به لمس بوده و کاربران می‌توانند با استفاده از آن ولوم صدا را تغییر داده یا موزیک در حال اجرا را متوقف کنند. این دستگاه مجهز به سه بلندگو است که گوگل آنها را بلندگوهای اکستروژن می‌نامد.
کیفیت صدای این بلندگوها از آمازون اکو بهتر است اما نمی‌تواند جایگزین یک سیستم پخش خانگی قدرتمند باشد. قسمت زیرین گوگل هوم دارای چند رنگ‌بندی مختلف است که هنگام خرید می‌توانید رنگ آن را انتخاب کنید اما قسمت بالایی تنها در رنگ‌بندی سفید عرضه خواهد شد. نکته جالبی که وجود دارد این است که وقتی بخواهید با گوگل هوم صحبت کرده و سوالی بپرسید چراغ‌های آن روشن می‌شوند تا مطلع شوید که گوگل هوم به سخنان شما واکنش نشان داده است.
این دستگاه همچنین قابلیت هماهنگی با یوتیوب موزیک، گوگل پلی موزیک، اسپاتیفای، پاندورا، iHeartRadio و TuneIn را دارد و با یک دسترسی شش ماهه مجانی به سرویس یوتیوب رد عرضه خواهد شد.
البته شما می‌توانید سرویس پخش موسیقی مورد علاقه خود را به صورت پیش‌فرض انتخاب کنید. گوگل هوم می‌تواند در نقش یک دریافت‌کننده کروم‌کست نیز عمل کند؛ با این حساب شما می‌توانید موسیقی دلخواهتان را به هر تلویزیون یا بلندگویی که با کروم‌کست سازگار است ارسال کرده و آهنگ دلخواهتان را پخش کنید.
در حال حاضر دستگاه‌های متعددی وجود دارند که با فرمان «Ok Google» عکس‌العمل نشان می‌دهند. هدف گوگل نیز این است که متوجه شود شما به کدام دستگاه نزدیک‌تر هستید تا آن دستگاه بتواند به فرمان شما پاسخ دهد. گوگل هوم برخلاف آمازون اکو که مجهز به ۷ میکروفون است تنها ۲ میکروفون دارد اما به خوبی توانسته از پس آزمایش‌ها برآمده و مکان بلندگوها را بیابد. همچنین می‌تواند در صورت نزدیک بودن دستگاه‌هایی مانند ساعت هوشمند یا تلفن هوشمند از خود واکنش نشان دهد.
در حال حاضر گوگل هوم با چند سرویس مانند اوبر یا پلی موزیک اسپاتیفای سازگار است اما گوگل گفته که قصد عرضه یک API را دارد تا کمپانی‌ها بتوانند برای گوگل هوم اپلیکیشن بسازند. با این حساب در زمان عرضه تعداد سرویس‌های موجود در گوگل هوم بسیار محدود خواهد بود و این در حالی است که آمازون اکو همراه با دسترسی به بیش از سه هزار سرویس عرضه شده بود.
گوگل امید دارد که محصولش در آینده برای کنترل دستگاه‌های هوشمند مختلفی استفاده شود اما در حال حاضر با گوگل هوم می‌توان چراغ‌ها، اشیای هوشمند و دستگاه‌های Nest را کنترل کرد.
 

 
 
منبعtheverge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا