اخبار

دولت آمریکا در ۴ ماه گذشته از اپل خواسته ۱۵ آیفون را هک کند

اگر اخبار ما را دنبال کرده باشید می‌دانید که دولت آمریکا از اپل خواست تا یک آیفون ۵c که متعلق به شخصی به نام Syed Farook بود را هک کنند.اپل نیز از این موضوع می‌ترسد که اگر درخواست دولت را قبول کند، راهی را برای دولت بازخواهد کرد تا هر وقت خواستند درخواست هک آیفون دیگری را بدهند. در گزارشات جدید نیز مشخص شده که در مدت ۴ ماه گذشته دولت درخواست هک ۱۵ آیفون را به اپل داده است.
تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز به قاضی فدرال در بروکلین نامه‌ای فرستاد که در آن گفته شده قبلا نیز از اپل خواسته شده تا ۱۳ آیفون دیگر را هک کند. در پاسخ به تیم کوک، مقامات گفته‌اند که آن‌ها از ۱۵ درخواست مطلع هستند که مربوط به یک پرونده‌ای در ماساچوست است. تمام این درخواست‌ها در ماه اکتبر به بعد رخ داده، بعضی از آیفون‌های آن پرونده، مدل‌های قدیمی بوده و هک آن‌ها به سختی گوشی آیفون ۵c متعلق به Farook نیست.
از میان آن ۱۵ درخواست، اپل به ۱۲ عدد از آن‌ها جواب منفی داده که یکی از آن‌ها آیفون ۵c متعلق به Farook است. او و همسرش به یک ساختمان اداری در San Bernardino در ۲ دسامبر (۱۱ آذر) حمله کرده و ۱۴ نفر را به قتل رساندند. مسئولین پرونده نیز بر این باورند که آیفون متعلق به Farook می‌تواند حاوی اطلاعات حیاتی باشد، مانند اطلاعاتی از تروریست‌های دیگر و همچنین گروه‌های تروریستی که این دو نفر با آن‌ها در ارتباط بودند. البته آنچه که دولت را نگران می‌سازد این است که امکان دارد اطلاعاتی در مورد حمله‌ی بعدی نیز در گوشی وجود داشته باشد.
در نامه‌ای سرگشاده، تیم کوک، مدیر عامل اپل به مشتریان خود گفت که پس از عرضه ios8 ، نرم افزاری که می‌توانست آیفون را از حالت قفل خارج کند دیگر وجود نداشت، و می‌بایست توسط اپل ساخته می‌شد. اما اپل از این می‌ترسید که اگر این نرم افزار ساخته شود به دست افراد شرور بیفتد.
منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا