اخبار

رقابت تنگاتنگ سامسونگ با اینتل برای تصاحب سهم بیشتری از بازار نیمه رساناها

با اطمینان می توان گفت که وقتی صحبت از نیمه رساناها می شود اینتل پیشتاز بازار است. این کمپانی سالیان سال است تامین کننده چیپ های کامپیوتری است. اما حالا به نظر می رسد که سامسونگ در صدد کم کردن فاصله خود با اینتل است. بنابر گزارشی که سام موبایل منتشر کرده سامسونگ مدعی شده است که سهم این کمپانی از بازار نیمه رساناها افزایش یافته و به تدریج با اینتل برابری خواهد کرد.
سال هاست که اینتل رتبه اول فروش و سامسونگ رتبه دوم را دراین بازار به خود اختصاص داده اند. اما بر اساس آخرین آمار و ارقام، سامسونگ موفق شده است سهم خود از بازار را ۰٫۹% افزایش دهد و در نهایت سهم خود را به ۱۱٫۶% برساند. اینتل در حال حاضر ۱۴٫۸% از سهم بازار نیمه رساناها را به خود اختصاص داده است. البته مشخص است که سامسونگ هنوز هم در رتبه دوم قرار دارد، اما فاصله این دو کمپانی به تدریج کم و کمتر می شود.
اختلاف سهم بازار این دو کمپانی در سال ۲۰۱۲ برابر با ۵٫۳% بود که در سال ۲۰۱۳ به ۴٫۲% و در سال۲۰۱۵ به ۳٫۲% کاهش یافت. اگر روند به همین منوال ادامه داشته باشد، سامسونگ در نهایت به سهمی برابر با اینتل دست می یابد و چه بسا از اینتل هم پیشی خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که تا چندی پیش کوالکام در رتبه سوم قرار داشت که توسط SK Hynix و با سهم ۴٫۸ درصدی از بازار تصاحب شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا