اخبار

زاکربرگ: فیسبوک می بایست هدست واقعیت مجازی خودش را تولید می کرد

خریدن یا ساختن؟ به نظر می رسد فیسبوک استراتژی خریدن را کنار بگذارد و از این پس به ساختن اهمیت بیشتری دهد.
 
همان طور که می دانید در سال ۲۰۱۴ بود که فیسبوک، کمپانی Oculus که سازنده هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift است را به مبلغ ۲ میلیارد دلار خریداری کرد. مارک زاکربرگ در استریم زنده خود در فیسبوک نشان داد که درون جعبه این دستگاه جدید چه چیزهایی قرار دارد و هم چنین روش کار کردن آن با ویندوز PC را توضیح داد.
 
مدیرعامل فیسبوک پس از گرفتن هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در دستانش اظهار کرد که هیچ کس تا کنون چیزی بهتر از آن را به وی نشان نداده است و افزود:
 
کاری که واقعیت مجازی انجام می دهد – به دلیل اینکه در سطح فکری و روانی کاملاً حرفه ای و اصولی اجرا می شود – اینگونه است که در واقع از روشی متفاوت عمل می کند. به جای این که خود را متقاعد کنید که در مکان بازی حضور دارید، در شرایطی قرار می گیرید که حتی سعی می کنید خود را متقاعد کنید که آنجا نیستید.
 
حالا هم او همین اعتقاد را در خصوص واقعیت مجازی دارد. اما در مصاحبه جدید خود ابراز داشته که این شرکت می بایست به جای خریدن این فناوری؛ آن را توسط خودش تولید و عرضه می کرده است.
 
زاکربرگ می افزاید که از آنجایی که فیسبوک آکیلوس ریفت را به قیمت بسیار بالایی تصاحب کرده؛ به نوعی آن را یک اقدام شتاب زده می داند و اگر خود شرکت با به خدمت گیری نیروهای متخصص، هدست واقعیت مجازی تولید کرده بود، می توانست اقدام بسیار بهتر و موثرتری باشد.
 
فیسبوک اخیراً هم یک آزمایشگاه موسوم به R+D Lab ساخته که در آن بر روی پهپاد غول پیکر خود که انرژی خود را از خورشید می گیرد کار می کند. بنابراین ما از این پس باید شاهد تولید فناوری های بیشتری از فیسبوک باشیم و این کمپانی را کمتر در حال خرید شرکت ها و تکنولوژی های دیگر ببینیم.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا