اخبار

سافت بانک با پرداخت ۳۱٫۴ میلیارد دلار شرکت ARM را خریداری خواهد کرد

شرکت ژاپنی سافت بانک که در زمینه سرویس‌ها و تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند، موافقت کرده است تا با پرداخت ۳۱٫۴ میلیارد دلار هولدینگ ARM، یکی از معتبرترین طراحان چیپست در جهان را خریداری کند، این قرارداد را می‌توان بزرگترین خرید یک شرکت فناوری اروپایی دانست.
با توجه به قرارداد انجام شده، سافت بانک مبلغ ۱۷ پوند را به ازای هر سهم شرکت بریتانیایی ARM پرداخت خواهد کرد. البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا رای داد و ارزش پوند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.
تصمیم بریتانیا برای جدا شدن از اتحادیه اروپا، شرکت ARM را به هدف وسوسه برانگیزی برای شرکت‌هایی تبدیل کرد که به دنبال سرمایه گذاری بودند، در هر حال اهمیت این شرکت طراح تراشه عامل موثری برای محافظت از آن در این شرایط شد.
درآمد شرکت ARM در مقایسه با غول‌های تولیدکننده چیپست برای مثال اینتل، آن چنان چشمگیر نیست، اما این شرکت توانسته در بازارهای جهانی بسیار موفق ظاهر شود و فناوری طراحی چیپست خود را به شرکت‌های بزرگی همچون اپل و سامسونگ بفروشد و به ازای تک تک تراشه‌های ساخته شده، اعتبار کسب کند.
سال گذشته ۱۵ میلیارد تراشه طراحی شده توسط ARM به فروش رفت، که در مقایسه با سال گذشته ۳ میلیارد افزایش داشته است. بیش از نیمی از این ۱۵ میلیارد تراشه تولید شده در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده اند.
این قرارداد یکی از چندین قرارداد خریدی است که طی سال‌های گذشته توسط سافت بانک انجام شده است. برای مثال این شرکت با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد دلار بخش ژاپن شرکت ودافون را خریداری کرد و همین موضوع به سافت بانک کمک کرد تا سومین اپراتور برتر ژاپن شود. اما این قرارداد ۳۱ میلیاردی جدید بسیار چشم گیر است، حتی چشم گیرتر از مبلغ ۲۰ میلیارد دلاری که سافت بانک سه سال پیش به اسپرینت پرداخت کرد.
خریداری ARM می‌تواند سرمایه گذاری بسیار مفیدی برای سافت بانک باشد، فناوری‌های ارایه شده توسط ARM تقریبا در تمامی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شرکت روابط مستحکمی با شرکت‌های بزرگ فناوری جهان دارد، در حالی که رقبای قدرتمندی همچون اینتل هم چنان در تلاش برای تولید تراشه‌هایی با کیفیت مشابه هستند.
سافت بانک اخیرا دوران سختی را پشت سر گذاشته است. کاهش درآمدهای اسپرینت این شرکت را وادار کرد تا ابتدای سال جاری تصمیم جدیدی گرفته و شرکتش را به دو شرکت جدید تقسیم کند تا بتواند از کسب و کار موفق خود در ژاپن محافظت کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا