اخبار

سامسونگ، نرم افزارهای اضافی گلکسی اس ۷ حذف و کارایی رابط کاربری بهتر خواهدشد

سامسونگ فردا پرچم داران جدید خود یعنی دو گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 edge ) را رونمایی خواهد کرد و حالا شایعات به اوج خود رسیده اند. به طوری که چندی پیش گالری از تصاویر این گوشی هوشمند و جزئیات تازه‌ای در مورد مشخصات فنی گلکسی S7 فاش شد. گذشته از اینها، شایعه جدید هیچ ارتباطی با گفته های قبلی ندارد چرا که عنوان شده، گلکسی اس ۷ رابط کاربری سنگین سامسونگ و برنامه های جانبی اش را کنار خواهد زد , نرم افزاری بسیار سبک خواهد داشت.
اکثر کمپانی ها نظیر سامسونگ و اچ‌تی‌سی گوشی های هوشندان را تحت پلتفرم اندروید ارائه می‌کنند؛ اما نکته‌ی متفاوت اینجاست که هر کدام از این تولید کنندگان به منظور ایجاد خصوصیات انحصاری در نرم افزار خود، آن را به یک رابط کاربری مخصوص خودشان ارائه می‌کند که متاسفانه در اغلب موارد موجب سنگین شدن نرم افزار می‌شود.
اما حال گزارشی از وبسایت TalkAndroid منتشر شده که خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ به حساب می‌آید. بر اساس این خبر جدید، در پرچمدار جدید سامسونگ، روند مدل های قبلی طی نخواهد شد. به طوری که انتظار داریم گلکسی اس ۷ با نرم افزاری بسیار سبک تر و روان تر ارائه شود ویژگی که ببا حذف نرم افزار های اضافی رقم خواهد خورد. همچنین از این گزارش می‌توان اینطور برداشت کرد که اندروید در گلکسی اس ۷ به صورت خالص تری وجود خواهد داشت و سامسونگ تغییرات  به مراتب کمتری را به این سیستم عامل اضافه خواهد کرد.
اگر سامسنگ بخواهد چنین مواردی را در پرچمدار بعدی اش به کار ببند، مطمئنا دیگر باگ خاصی را در حوزه نرم افزاری این گوشی شاهد نخواهیم بود. در گزارش مربوطه، عنوان شده که تنها چند برنامه‌ی ضروری در گلکسی اس ۷ به چشم خواهد خورد که شامل مرورگر، مدیریت فایل، پخش موسیقی، پخش ویدئو، گالری و ضبط صدا می‌شود. با اینکه سامسونگ گوشی های بسیار پرقدتری از نظر سخت افزاری ارائه می‌کند اما همواره شاهد باگ هایی در پرچمداران این کمپانی بودیم. حال بعد از گذشت چندین سال، به نظر می‎‌رسد نفرت انگیز ترین رابط کاربری اندروید قرار است تغییر رویه دهد.
علاوه بر پاکسازی نرم افزار های پیش‌فرض سامسونگ، ظاهرا این کمپانی قصد برخی از بهترین امکانات اندروید مارشمالو را به گوشی جدیدش اضافه کند که از این موراد باید به  Doze اشاره نمود؛ امکانی که مصرف باتری را به جهت ارائه عمر بیشتر بهبود خواهد بخشید.
به هر حال، در حال حاضر هیچ یک از این شایعات رسما تایید نشده اند و با این وجود، باید تا زمان معرفی این گوشی صبر پیشه کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا