اخبار

سامسونگ احتمالا در اندیشه حذف جک صدا از پرچمدار آتی اش است

گلکسی نوت ۷ که همزمان با تولدش جنجال های خبری زیادی هم به راه انداخت، نخستین موبایل ارائه شده از سوی سامسونگ است که با پورت USB Type-C به بازار عرضه گردید تا این باور در ذهن بسیاری شکل بگیرد که کره ای ها احتمالا تمامی محصولات آتی شان را همراه با این راه ارتباطی ارائه می دهند.
اصلی ترین دلیل استفاده از USB Type-C تامین انرژی دستگاه است. این پورت امکان شارژ سریع تر دستگاه را فراهم نموده و نرخ انتقال دیتای آنها را به میزان قابل توجه ای نسبت به نسخه های پیشین شان بالا می برد.
اما نکته ای که باید در مورد این استاندارد ارتباطی تازه بدانید این است که همراه با خود می تواند قابلیت های دیگری را نیز برای دستگاه میزبان به ارمغان بیاورد.
یکی از مزایای این پورت استاندارد صوتی Android Device Class 3.0 است که بدون کوچک ترین تاثیری روی عمر باتری دستگاه های موبایل، تکنولوژی مورد نیاز تولید کنندگان برای حذف جک ۳٫۵ میلیمتری صدا از محصولاتشان را در اختیار آنها قرار می دهد.
با حذف این بخش از اسمارت فون ها، شرکت های تولید کننده موبایل امکان ساخت محصولاتی را پیدا می کنند که باریک تر بوده و از نظر مقاومت در برابر آب نیز در سطح بالاتری از کارایی قرار دارند.
البته روشن است که حذف جک ۳٫۵ میلیمتری صدا از بدنه موبایل های آتی سامسونگ هنوز هم قطعی نشده اما تردیدی نیست که غول فناوری کره ای هم اکنون تکنولوژی مورد نیاز برای این منظور را در اختیار دارد و با توجه به شمار زیاد هدفون های بلوتوثی با کیفیتی که هر روز به بازار عرضه می شوند، تا نهایی شدن این ایده زمان اندکی باقیست.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا