اخبار

سامسونگ تولید چیپ گرافیکی خود را به تعویق انداخت

سامسونگ از چند سال پیش درصدد ساخت چیپ و کارت گرافیک منحصر به خود است. بر این اساس سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که تمرکز خود را روی ساخت و تولید این تراشه‌ها معطوف کرده، اما به تازگی خبری مبنی بر اینکه تولید چیپ‌های گرافیکی این شرکت به تعویق افتاده، منتشر شده است.

شرکت سامسونگ با استخدام کارمندان با استعداد شرکت‌های انویدیا و AMD هدف خود را برای تولید چیپ‌های گرافیکی به طور جدی دنبال می‌کند. این کمپانی پیش از این در تولید سخت افزارهای مختلف، پردازنده‌ها و همچنین در زمینه‌های نرم افزاری موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده است.
این کمپانی در حال حاضر از چیپ‌های گرافیکی سری Mali شرکت ARM در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ تا اواسط سال ۲۰۱۵، چیپ‌های گرافیکی خود را تولید خواهد کرد. اما اخیرا یکی از منابع کره‌ای گزارشی منتشر کرده که این کمپانی تولید چیپ‌های گرافیکی خود را تا ۵ سال آینده متوقف کرده است. بعلاوه بر اساس گزارش مذکور، سامسونگ در طول این ۵ سال، مبلغ بسیاری را در قرارداد خود با AMD سرمایه گذاری خواهد کرد.
سامسونگ هنوز هم از چیپ‌های گرافیکی ساخت ARM بهره خواهد برد زیرا این تراشه‌ها عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، بهبودهایی در عملکرد تراشه‌های گرافیکی نظیر Adreno و PowerVR نیز اعمال شده است؛ از این‌رو شرکت ARM اعلام کرده که عملکرد تراشه‌های گرافیکی دستگاه‌های سامسونگ نسبت به دیگر رقبا بهتر خواهد بود. شرکت سامسونگ هنوز تاریخ دقیق رونمایی چیپ‌های گرافیکی خود را اعلام نکرده است.
 
 
 
 
زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا