اخبار

سامسونگ خریدار جدید کمپانی شارپ !!!

بعد از اینکه کمپانی فاکس کان تصمیم گرفت صنایع تولید نمایشگر شارپ (Sharp) را خریداری کند، اتفاقاتی افتاد که مانع از عقد قرارداد زودهنگام بین این دو کمپانی شد. حالا به نظر می‌ر‌سد سامسونگ هم به تازگی وارد این بازی قدرت شده است.
بعد از اینکه مشخص شد کمپانی شارپ بدهی‌های پنهان زیادی دارد و در طول سال‌های مختلف، این بدهی‌ها پرداخت نشده است و این موضوع در قرارداد هم ذکر نشده است، فاکس کان ابتدا امضای قرارداد را به تاخیر انداخت. کمپانی تایوانی سپس تصمیم گرفت رقم قرارداد مورد نظر خود را کاهش دهد و به طرز ناباورانه‌ای این رقم از حدود ۵ میلیارد دلار به حدود ۹۰۰ میلیون دلار کاهش یافت! این تغییر ناگهانی را می‌توان عکس العمل فاکس کان در برابر پنهان کاری شارپ دانست.
حالا اتفاقی رخ داده است که مانع خیلی بزرگ‌تری بر سر راه تفاهم شارپ و فاکس کان به حساب می‌آید. غول کره‌ای تصمیم گرفته است وارد این مزایده شود و گفته می‌شود سامسونگ با رقم چشم‌گیری قصد تصاحب کمپانی ژاپنی شارپ را در سر دارد. طبق خبری که در خبرگزاری کره‌ای Business Korea منتشر شده است، این موضوع با سفر نایب رئیس کمپانی سامسونگ به ژاپن هم بی ارتباط نبوده است.
لی جائه یونگ (Lee Jae-Yong) نایب رئیس کمپانی کره‌ای Samsung Electronics محسوب می‌شود و حدود ۴ روز پیش و در تاریخ هجدهم مارس، سفری را به ژاپن داشته است و گویا در این سفر که با هدف قرارهای تجاری انجام شده بوده، دیدارهایی را با مسئولان شارپ داشته است و برای خرید کمپانی شارپ با آنها رایزنی کرده است. البته آقای یونگ باید تا فردا به کشورش بازگردد زیرا قرار است در یک جلسه‌ی مهم پیرامون مسائل اقتصاد جهانی که در جزیره‌ی Hainan چین برگزار می‌شود، شرکت کند.
جالب است بدانید که سامسونگ پیش از این و در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی با پرداخت رقم ۹۳ میلیون دلاری، ۳ درصد سهام کمپانی Sharp را خریداری کرده بود و این علاقه از همان موقع در سامسونگ وجود داشته است. با توجه به مسائل اخیری که بین فاکس کان و شارپ بوجود آمده است، به نظر می‌رسد شانس سامسونگ برای خرید کمپانی ژاپنی از هر رقیب دیگری بالاتر باشد و بزودی این قرارداد امضا شود.
سامسونگ با تصاحب کمپانی شارپ علاوه بر گسترش تولیدات خود می‌تواند تعداد زیادی از سفارش‌های اپل را هم برعهده بگیرد زیرا شارپ مدت‌هاست که یکی از تامین کنندگان اصلی نمایشگرهای آیفون و آیپدهای اپل به حساب می‌آید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا