اخبار

سامسونگ گلکسی اس ۸ از چیپ ۱۰ نانومتری اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده ‌می‌کند

به تازگی یکی از کارمندان بخش Samsung LSI که قصد داشت اطلاعات محرمانه مربوط به چیپست های ۱۰ و ۱۴ نانومتری سامسونگ را به کمپانی های رقیب چینی به فروش برساند، توسط پلیس دستگیر شد. در حالی که شرکت سامسونگ رسما از این فرد شکایت کرده است اما بر اساس شواهد و مدارک فاش شده ، این طور به نظر می‌آید که گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) به تراشه ۱۰ نانومتری اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ مجهز باشد. از طرفی وب سایت SamMobile اطلاعات دیگری را نیز به دست آورده است که البته هنوز معلوم نیست که آیا این موارد از اسناد محرمانه به بیرون درز کرده باشد یا نه.
همان طور که گفته شده، به احتمال بسیار زیاد سامسونگ گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) از تراشه ۱۰ نانومتری اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن واحد گرافیکی این چیپست آخرین نسل از معماری ARM خواهد بود و Mali-G71 نام خواهد داشت. بر اساس موارد لو رفته، واحد گرافیکی جدید قرار گرفته بر روی این تراشه دو برابر Mali-T880 (که بر روی گلکسی اس ۷ قرار دارد) قدرت پردازشی خواهد داشت. علاوه بر آن گفته می‌شود واحد گرافیکی جدید اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ بسیار سریعتر از واحد گرافیکی تراشه ۱۰ نانومتری آینده کوالکام (احتمالا اسنپدراگون ۸۳۰) باشد. البته لازم به ذکر است که به احتمال بسیار زیاد چیپست جدید کوالکام سال آینده راهی بازار خواهد شد. در هر صورت هنوز اطلاعات دقیقی در مورد واحد گرافیکی سری آدرنو کوالکام نداریم تا بتوانیم به صورتی دقیقتر این دو GPU را با یکدیگر مقایسه کنیم.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 از چیپست 10 نانومتری اگزینوس 8895 استفاده ‌می‌کند
واحد گرافیکی Mali-G71 از معماری جدیدی به نام Bifrost  استفاده می‌کند که به منظور پردازش اطلاعات و محتوای ۴K و همچنین استفاده از آن در حالت واقعیت مجازی (VR) بسیار مناسب خواهد بود. علاوه بر آن این واحد گرافیکی از فناوری هایی همچون Vulkan و OpenGL ES 3.2 به همراه GPU Computer و همچنین Android RenderScript نیز پشتیبانی خواهد کرد. این واحد دارای حداکثر فرکانس کاری ۸۵۰ مگاهرتز بوده و توان پردازشی آن دو برابر نسل پیشین است.
با این میزان از قدرت پردازشی احتمال می‌دهیم گلکسی اس ۸ از نمایشگری با دقت ۴K برخوردار باشد تا از این رو بتوان از آن بر روی تجهیزات واقعیت مجازی نیز استفاده کرد. علاوه بر آن به کمک این دسته از مشخصات فنی، پخش محتوای ۴K بسیار ساده و آسان بوده و به امری عادی تبدیل خواهد شد. البته لازم است بدانید که شرکت سامسونگ هنوز به طور رسمی نمایشگر OLED با دقت ۴K خود را در برای گوشی های هوشمند معرفی نکرده است. در هر صورت می‌بایست منتظر ماند و دید که در آینده چه اطلاعات جدیدی از گوشی گلکسی اس ۸ و مشخصات فنی آن به بیرون درز خواهد کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا