اخبار

سرفیس فون مایکروسافت دارای اسکنر اثر انگشت بر روی نمایشگر خود خواهد بود

جنگ میان غول‌های دنیای تلفن‌های همراه هوشمند این روزها به دو جبهه خلاصه می‌شود: جبهه‌ی آی او اس اپل و در طرف مقابل هم تمام کمپانی‌های اندرویدی به رهبری دیوایس‌های قدرتمند سامسونگ. اما یک قدرت سومی هم در این میان به صورت نه چندان فعال حضور دارد که بقای آن هم به مورد انتظارترین محصول مایکروسافت بستگی دارد: گوشی سرفیس فون مایکروسافت (Surface Phone).
بعد از خروج خانواده‌ی لومیا به طور اسمی و فیزیکی از برنامه‌‌های مایکروسافت، حالا این سرفیس فون است که تنها امید اهالی ردموندی برای به دست گرفتن یکی از سه ضلع مثلث قدرت در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. با این که طی هفته‌های اخیر اخبار متعددی مبنی بر تعطیلی ایده‌ی سرفیس فون و خروج کامل مایکروسافت از جبهه‌ی تولید یک اسمارت فون مستقل به گوش رسیده است، اما گویا هنوز هم امیدهایی برای تحقق این ایده وجود دارد.
امیدهایمان از آنجا زنده شده است که به تازگی این کمپانی یک پتنت جدید برای تولید اسکنر اثر انگشت اسمارت فون‌ها به ثبت رسانده است. این پتنت اجازه می‌دهد که کمپانی‌های سازنده بتوانند اسکنر اثر انگشت را بر روی خود نمایشگر قرار دهند و در واقع این اسکنر را به صورت ترکیبی با پنل خود تاچ اسکرین عرضه کنند. این طراحی اجازه می‌دهد که علاوه بر فضای بیشتری برای قرارگیری نمایشگر تا لبه‌های پایینی دیوایس، امکان ساخت اسمارت فون‌ها و احتمالا سرفیس فون باریک‌تر نیز فراهم شود.
اسکنرهای اثر انگشت فعلی معمولا یا داخل دکمه‌ی هوم پایین نمایشگر ساخته می‌شوند و یا به صورت یک دکمه‌ی مجزا بر روی پنل پشتی و زیر لنز دوربین قرار می‌گیرند. حالا با ثبت این پتنت به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد سرفیس فون خود را با طراحی متفاوتی نسبت به فرم‌های رایج حال حاضر بازار تولید کند.

 
 

سرفیس فون بار دیگر به خط تولید مایکروسافت بازگشته است؟

این پتنت که در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسیده است، حاوی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد این سنسور زیر لایه‌ی شیشه‌ای نمایشگر سرفیس فون قرار خواهد گرفت. هنگامی که کاربر انگشت خود را بر روی محل تعیین شده بر روی نمایشگر قرار می‌دهد، خطوط بر روی سر انگشت کاربر توسط این سنسور شناسایی می‌شود و با بانک اطلاعاتی داخل دیوایس تطابق داده می‌شود.
گفتنی است که ثبت این پتنت نمی‌تواند تضمین کننده‌ی این باشد که سرفیس فون مایکروسافت حتما ساخته می‌شود. ما در ماه‌های گذشته اخبار ضد و نقیض فراوانی را راجع به مدل‌های مختلف این گوشی هوشمند شنیده‌ایم و از انواع پردازنده‌های نسل جدید کمپانی کوالکام تا مقادیر مختلفی از حافظه‌ی رم برای آن پیش‌بینی شده است؛ بنابراین زمان همه چیز را مشخص کرد و احتمال دارد که تا تابستان سال آینده، مایکروسافت نیز به یکی از قطب‌های قدرت بازار اسمارت فون‌ها تبدیل شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا