اخبار

سلطان اسپم به دام افتاد !

سانفورد والاس که از او با نام سلطان اسپم یاد می شود به تازگی به دلیل ارسال ۲۷ میلیون پیام اسپم به کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک به دو سال و نیم حبس محکوم شده است.
والاس مرداد سال گذشته اعتراف کرد که با سوء استفاده از پانصد هزار حساب کاربری فیس بوک، بیست و هفت میلیون پیام اسپم را طی بازه زمانی نوامبر ۲۰۰۸ تا مارس ۲۰۰۹ را ارسال کرده است.
قرار بود حکم نهایی والاس در آذر ماه سال گذشته اعلام شود، اما دادگاه چند ماه اخیر را سرگرم اتخاذ تصمیم نهایی بوده است. ابتدا قرار بود حکم شانزده سال حبس برای والاس صادر شود، اما در نهایت به دو سال و نیم زندان و پنج سال آزادی تحت نظر محکوم شد.
همچنین، حکم دادگاه والاس را به پرداخت جریمه ۳۱۰ هزار دلاری ملزم کرده است. این مبلغ تقریبا معادل یک سنت به ازای هر پیامی است که والاس ارسال کرده است.
والاس که با نام ساختگی دیوید فردریکس در فیس بوک فعالیت می کرد از روش خاص خود برای نفوذ به حساب کاربران استفاده می کرد. او فرایندی مکانیزه را برای دزدیدن رمز عبور کاربران هنگامی که رمز خود را وارد می کردند ابداع کرده بود و پس از دستیابی به فهرست دوستان هر شخص، پیام های اسپم خود را برای آنان ارسال می کرد.
او در این پیام ها از کاربران می خواست تا از یک وب سایت دیدن کنند. والاس به ازای هر بازدید از این وب سایت مبلغی را دریافت می کرد. او در همین حین رمز عبور فیس بوک افراد جدید را نیز سرقت می کرد و به این ترتیب امکان ارسال پیام به دوستان این افراد را نیز پیدا می کرد.
فیس بوک پس از آگاهی از اقدامات والاس از او شکایت کرد و اکنون والاس در انتظار اجرای حکم خود است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا