اخبار

سوءاستفاده دزدها از بازی پوکمن گو در آمریکا

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ورج، در این بازی از دوربین و حسگرهای گوشی شما و البته الگوریتم های مبتنی بر مکان، استفاده می شود تا بتوانید Pokemon را در دنیای واقعی شبیه سازی کنید. به این ترتیب شما با حرکت در موقعیت ها و مکان‌های مختلف شهر خود می‌توانید موجوداتی را در اختیار خود در آورده و سپس آنها را آموزش داده یا با آنها بجنگید.
حال پلیس میسوری می‌گوید دزدان مسلح از این بازی برای فریب قربانیان خود و دزدی از آنها با تهدید اسلحه استفاده کرده‌اند.
ماموران پلیس گزارش‌های متعددی در مورد دزدی با سوءاستفاده از روند این بازی در دنیای واقعی دریافت کرده‌اند و می‌گویند تا به حال چهار مظنون را در این زمینه شناسایی کرده‌اند.
دزدان یاد شده از بازی پوکمن گو برای جایابی موقعیت‌های خاص در اماکن مختلف سوءاستفاده می‌کنند و وقتی کاربر این بازی برای رسیدن به این موقعیت و نابودی شخصیت مجازی بازی به محل جایابی شده می‌رسد در عمل با دزدان مسلح مواجه می شود. افرادی که بدین شیوه از آنها دزدی شده بین ۱۶ تا ۱۸ سال سن داشته‌اند و همگی اهل میسوری بوده‌اند.
آنچه که این بازی را جذاب کرده اجبار کاربران تلفن همراه به تحرک و جابجایی در محیط های مختلف برای یافتن و شناسایی شخصیت‌های کارتونی مجازی موسوم به پوکمن از طریق تلفن همراه و هدف قرار دادن آنها با استفاده از توپ‌های مجازی است. اما اجرای بازی یاد شده علاوه بر دزدی مشکلات دیگری را هم به همراه آورده که از جمله آنها می‌توان به کشف یک جسد توسط یک نوجوان در وایومینگ اشاره کرد. بنابراین بازی مذکور از امنیت کافی هم برخوردار نیست.
بازی Pokemon Go در هر حال حاضر برای اندروید و iOS و در چند کشور منتخب در دسترس قرار گرفته است. این بازی که محصول مشترک کمپانی معروف بازی سازی نینتندو (Nintendo) و توسعه دهندگان Niantic Lab است، در حال حاضر نسخه اندروید آن از طریق پلی استور و نسخه iOS آن از طریق اپ استور در دسترس طرفداران قرار گرفته است.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا