اخبار

سونی از هدفون حرفه ای خود رونمایی کرد

شرکت ژاپنی سونی در هفتادمین سالروز تائیس خود، از یک هدفون حرفه ای با نام MDR-Z1R رونمایی کرد. این محصول که با قیمت پایه ۲۳۰۰ دلاری به بازار عرضه خواهد شد، دارای دیافراگمی از جنس آلومینیوم بوده و درایور اسپیکر ۷۰ میلی‌متری آن از جنس منیزیوم است.
البته در سوی دیگر در درگاه جک ۳٫۴ میلی‌متری صدا و سایر اعضای رسانای این هدفون از روکش طلا و سایر فلزهای گران قیمت همچون تیتانیوم و نئودیمیوم استفاده شده است. البته استفاده از همین فلزها باعث گردیده که سرعت فرکانس پاسخگویی در هدفون حرفه ای ژاپنی‌ها به ۱۲۰ کیلوهرتز برسد. ناگفته نماند که گوش انسان توانایی شنیدن صداهایی با پهنای بیش از ۲۰ کیلوهرتز را ندارد و این یعنی آنکه انتقال صدا با فرکانسی بالاتر از این رقم صرفاً به معنای کیفیت آن نیست.
بر کسی پوشیده نیست که جایگاه سونی در بازار هدفون‌های حرفه ای طی سال‌های اخیر تنزل پیدا کرده است، به طوری که تا پیش از این اگرچه از مدل Z7 این شرکت به عنوان یک هدفون حرفه‌ای یاد می‌شد، با این حال این محصول به هیچ عنوان توان رقابت با مدل‌های بالای هزار دلار را نداشته است. به هر حال اگرچه در نگاه اول و با توجه به قیمت MDR-Z1R، می‌توان به کیفیت بالای آن پی برد، با این حال برای قضاوت نهایی در این رابطه بهتر است تا موعد عرضه آن به بازار و تستش توسط خوره‌های موسیقی صبر کنیم.
منبع :theverge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا