اخبار

سونی اطلاعات بیشتری از آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ را منتشر کرد

کنسول پلی استیشن ۴ علاوه بر تمام تغییرات سخت افزاری و بهبودهای فنی مهمی که در زمینه‌ی طراحی و قدرت نسبت به نسل قبلی داشته است، در بحث رابط کاربری و نرم افزار نیز بیشتر مورد توجه سونی قرار دارد و این کمپانی ژاپنی به تازگی اطلاعات بیشتری درباره‌ی آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ که قرار است به زودی منتشر شود، ارائه کرده است.
سونی هفته‌ی پیش بود که به طور رسمی تایید کرد که نسخه‌ی بتای این آپدیت آماده شده است و برای افرادی که در طرح تست نسخه‌ی بتای سونی ثبت نام کرده باشند، ارسال خواهد شد. حالا این اتفاق امروز رخ داده است و افرادی که در طرح بتای عمومی پلی استیشن عضو هستند، ایمیل‌هایی را دریافت کرده اند که به آنها نحوه‌ی دریافت و نصب این به‌روزرسانی را آموزش داده است.
 
سونی اطلاعات بیشتری از آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ را منتشر کرد
همزمان با ارسال این پیام‌ها، سونی در وبلاگ رسمی خود از قابلیت‌هایی که قرار است در آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ به این کنسول محبوب اضافه شود نیز پرده برداشته است. کمپانی سازنده تغییراتی زیادی را بر روی رابط کاربری پلی ۴ اعمال کرده است که تغییراتی نظیر تعدادی از تصاویر پس زمینه‌ی جدید، آیکون‌های متفاوت (آیکون‌های سیستمتی)، طراحی کاملا متفاوت برای قسمت New tab و تغیر حالت نمایش نوتیفیکیشن‌ها بخشی از آنها هستند.
منوی Quick Menu – که با نگه داشتن دکمه‌ی پلی استیشن (PS) نمایش داده می‌شود – کاملا تغییر کرده است و دیگر هنگام نمایش، کل صفحه را نمی‌پوشاند. این منو از این پس تنها در سمت چپ صفحه و به صورت یک ستون به نمایش درمی‌آید تا دیگر نیازی به خارج از شدن از گیم پلی و از دست دادن تمرکزتان از روی هدف اصلی بازی نداشته باشید. همچنین علاوه بر نمایش سریعتر و اشغال فضای کمتر توسط این منو، کاربران آیتم‌های بیشتری نظیر وضعیت آنلاین بودن دوستان، قابلیت ورود به بازی‌های مشترک و گروه‌های community را نیز خواهند داشت؛ البته سونی تمام این موارد را در اختیار کاربر قرار داده و شما می‌توانید از طریق دکمه‌ی ویرایش، گزینه‌های جدیدی را به این منو اضافه کنید و یا آنها را از روی منو بردارید.
سونی اطلاعات بیشتری از آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ را منتشر کرد
سونی اطلاعات بیشتری از آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ را منتشر کرد

قابلیت فولدربندی به همراه آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ اضافه می‌شود

همچنین بعد از دریافت این آپدیت بزرگی پلی استیشن ۴ کاربران می‌توانند برای اولین بار به ساخت فولدر بپردازند. این کار در منوی لانچر و در قسمت لایبرری باعث می‌شود که محتوای مورد نظر خود و بازی‌هایی که بیشتر به آنها علاقه دارید را در فولدرهای جداگانه قرار داده و به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. قابلیت پوشه بندی کردن اپلیکیشن‌ها، دموها و دیگر موارد نیز در کنار بازی‌ها وجود دارد. همچنین منوی به اشتراک گذاری که با دکمه‌ی Share باز میشود نیز کوچک تر شده و سرعت روند بارگذاری تصاویر و ویدیوها و البته حداکثر مدت زمان ویدیوها نیز تغییر کرده و افزایش یافته است.
سونی اطلاعات بیشتری از آپدیت بزرگ پلی استیشن ۴ را منتشر کرد
 
علاوه بر تمام این قابلیت‌های جدید، ده‌ها بهبود جزئی و بهینه‌سازی‌های فنی دیگر هم در این نسخه انجام شده است که شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به این لینک در وبلاگ رسمی پلی استیشن آنها را مشاهده کنید. این آپدیت، ورژن سیستم عامل پلی ۴ را به ۴.۰ می‌رساند و سونی هنوز درباره‌ی زمان عرضه‌ی عمومی آن به طور دقیق صحبتی نداشته است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا