اخبار

سونی اکسپریا Z6 هم احتمالا به صفحه نمایش حساس به فشار مجهز می شود

یکی از فناوری های جدیدی که به تازگی راه خود را به گوشی های هوشمند باز کرده و به نظر می رسد در آینده هم در محصولات بیشتری شاهد استفاده از باشیم ، تکنولوژی نمایشگر حساس به فشار یا همان فورس تاچ است.به کمک این فناوری نمایشگر دستگاه می تواند تفاوت میان تاچ معمولی، ضعیف و محکم را تشخیص دهد و در نتیجه دستگاه های بهره مند از آن نیز قادر خواهند بود کارکردهای مختلفی را از خود به نمایش بگذارند.
پی از این شاهد استفاده اپل و هواوی از این تکنولوژی در گوشی های جدید خود بوده ایم و خبرهایی از استفاده سامسونگ از فورس تاچ در محصولات آینده این شرکت منتشر گردیده است.حالا بر اساس گزارش MobiPicker، شرکت ژاپنی سونی هم برای اینکه از قافله عقب نماند، در صدد استفاده از فناوری لمس حساس به فشار در پرچم‌دار آینده خود یعنی اکسپریا Z6 برآمده است.
البته از آنجایی که آخرین پرچم‌دار حال حاضر سونی Z5 نام دارد، نام Z6 برای پرچم‌دار بعدی این شرکت انتخاب شده و فعلا فرض هم بر همین نام خواهد بود. شاید سونی نام دیگری را در آینده برای گل سر سبد خود انتخاب کند.
بر اساس منبعی که MobiPicker از آن نام گزارش خود را منتشر ساخته است، سونی در حال کار بر روی تولید نمایشگر حساس به فشار خود است و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا از فناوری ساخت خود استفاده کرده و دیگر به شرکت‌های تأمین‌کننده شخص ثالث نظیر Synaptics که از عرضه قطعات و ملزومات نمایشگرهای حساس به فشار آن، زمان زیادی نمی‌گذرد، متکی نباشد.
البته با توجه به اینکه این گزارش فعلاً در حد شایعه بوده و سونی آن را تأیید نکرده است، نمی‌توان به آن اتکا کرد؛ اما از آنجایی که گوشی‌های هوشمندی نظیر Mate S هواوی به این فناوری مجهز گشته‌اند، دور از انتظار نخواهد بود که سایر شرکت‌ها هم مشابه آن را در محصولات خود به کار گیرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا