اخبار

سونی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ هدست واقعیت مجازی را عرضه می کند

PS-Morpheus-2016-Ann-Init-GDC-600x401-e1425811528518
سونی از مدت ها قبل در حال کار بر روی هدست واقعیت مجازی خود می باشد که در قالب پروژه Morpheus شناخته می شود. این هدست قرار است در کنار کنسول بازی پلی استیشن ۴ که حالا به رکورد فروش خیره کننده ۲۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا دست پیدا کرده، تجربه جدیدی را برای علاقه مندان فراهم کند.

در کنفرانس GDC 2015 شرکت سونی ویژگی های این محصول جدید را تشریح کرد و یک مدل از این دستگاه را که با تصاویر اولیه دیده شده از آن کمی متفاوت بود را در معرض نمایش گذاشت. از مشخصات مهم این هدست واقعیت مجازی می توان به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی OLED آن با ویژگی هایی همچون دقت تصویر فول اچ دی ، نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز و زاویه دید ۱۰۰ درجه ای اشاره نمود.
از طرفی زمان پاسخدهی تصویر هم در این محصول به ۱۸ میلی ثانیه رسیده که همین عامل در روانتر نشان دادن تصاویر کمک زیادی می کند. اگر بخواهیم مشخصات جدید را با مدل اولیه معرفی شده مقایسه کنیم باید به صفحه نمایش بزرگتر و با دقت بالاتر اشاره کنیم که این موضوع باعث شده تا مشکل موسوم به screen door که در بسیاری از هدست های واقعیت مجازی دیده می شود، کاهش یابد. همانطورکه گفته شد از لحاظ ظاهری هم تغییراتی در این محصول دیده می شود که از مهمترین مورد می توان به افزایش سنسور های LED آبی به ۹ عدد اشاره کرد.
لازم بذکر است که بدانید قیمت این محصول هنوز لو نرفته و د نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه می شود .
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا