اخبار

سونی عرضه هدست پلی استیشن روی پلتفرم پی سی را بررسی می کند

چندی پیش بود که بالاخره از قیمت و تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی شد و سونی اعلام کرد که برای خرید این هدست ۴۰۰ دلاری، باید تا ماه اکتبر سال جاری صبر کنیم. هدست پلی استیشن، تنها هدست سازگار با کنسولی خانگی است و از این لحاظ نسبت به سایر رقبا مانند آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو برتری دارد. اما ظاهرا سونی خود را برای عرضه هدستش روی پی سی نیز آماده می کند.
آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو بدون شک، پرطرفدارترین هدست های واقعیت مجازی پلتفرم پی سی هستند و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده اند. با این حال، این دو هدست به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ دلار قیمت دارند و برای تجربه کار با آن ها به سخت افزاری ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلاری نیز نیاز دارید که در مجموع، هزینه ای نزدیک به ۲۰۰۰ دلار خرج روی دستتان می گذارد.
 
در سوی دیگر، هدست پلی استیشن ارزان ترین گزینه در میان هدست های واقعیت مجازی به شمار می رود بدون کنترلر موو و دوربین پلی استیشن، تنها ۴۰۰ دلار قیمت دارد. بنابراین طبیعی است که بسیاری از کاربران به تجربه هدست پلی استیشن روی پلتفرم پی سی علاقه مند باشند و به نظر می رسد که ژاپنی ها هم برنامه هایی برای تحقق این ایده داشته باشند.
 
یکی از سخنگویان سونی که نام وی فاش نشده اخیرا گفته بعد از عرضه هدست پلی استیشن برای کنسول نسل هشتمی پلی استیشن ۴، امکان پشتیبانی از پلتفرم پی سی هم وجود دارد. وی دلیل این امر را شباهت ساختار سخت افزاری پی سی و پلی استیشن ۴ دانسته که عرضه هدست واقعیت مجازی روی کامپیوترهای شخصی را ممکن می سازد.

از آن جایی که پلی استیشن ۴ شباهت زیادی به ساختار پی سی دارد، [عرضه هدست پلی استیشن روی پی سی] امکان پذیر است. در حال حاضر ما روی بازی ها تمرکز کرده ایم و آمادگی لازم برای رونمایی از چنین چیزی را نداریم اما به نظرم [هدست پلی استیشن] وارد حوزه های دیگر هم خواهد شد.

 
بدون شک این خبر می تواند برای دو کمپانی اچ تی سی و آکیلس ناگوار باشد چرا که در این صورت، دیگر پی سی گیمرها به پرداخت هزینه های هنگفت مجبور نخواهند بود و می توان تصور کرد که هدست پلی استیشن، با سخت افزاری ضعیف تر و برابر با کنسول پلی استیشن ۴ سازگاری داشته باشد. البته شکی نیست که تکنولوژی هدست های رقیب مانند وایو، تا حد زیادی نسبت به هدست پلی استیشن متفاوت است و تجربه ای جذاب تر از واقعیت مجازی را به نمایش می گذارند. اما در نهایت مردم رای خود را با پول درون جیبشان صادر می کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا