اخبار

شارپ از نمایشگر IGZO با تراکم پیکسلی بالای ۱۰۰۰ppi رونمایی کرد

اگر فناوری واقعیت مجازی بخواهد نقش مهم تری در زندگی روزمره کاربران ایجاد کند، نیازمند چندین مورد بهینه سازی خواهد بود. حوزه های مختلفی برای ارتقاء کیفیت VR وجود دارد، و کیفیت نمایشگر می تواند یکی از مهم ترین آنها باشد.
قطعاً استفاده از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر، تصاویر بسیار شفاف تری حاصل کرده که طبیعی تر به نظر خواهند رسید، اما اگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نمایشگر ۴۸۰×۶۴۰ را به چشم بزنید، چیزی جز پیکسل هایی جدا از هم نخواهید دید.
ظاهراً کمپانی شارپ خودش را زودتر از همه برای آینده آماده ساخته، و در نمایشگاه CEATEC 2016 توانسته نمایشگرهایی با فناوری IGZO معرفی نماید که تراکم پیکسلی آنها بالای ۱۰۰۰ است.
 

sharp-igzo-1000ppi-1

جهت مقایسه، بهتر است بدانید بهترین موبایل های کنونی همچون گلکسی نوت ۷ در حال حاضر از نمایشگری با رزولوشن QHD بهره مند هستند، و تراکم پیکسلی آنها به ۵۱۸ppi می رسد، بنابراین حتی تصور افزایش دوبرابری این عدد و شفافیت و وضوح تصویر حاصل هم بسیار هیجان انگیز خواهد بود.
 

sharp-igzo-1000ppi-2

sharp-igzo-1000ppi-3

مشخص است که شارپ هدفی فراتر از نمایشگرهای موبایل را در ذهن داشته، زیرا پنل های معرفی شده توسط آنها ۲٫۸۷ اینچی هستند، ابعادی که مناسب هدست های واقعیت مجازی به نظر می رسند.

sharp-igzo-1000ppi-4

البته با توجه به اینکه بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار مانند اکیولس ریفت به تراکم پیکسلی ۴۶۱ppi می رسند، واضح است که هنوز تا حضور محصولاتی بهره مند از رزولوشن خارق العاده در بازار مصرفی، زمان زیادی باقی مانده، اما مدیران ارشد کمپانی LG نیز معتقدند دستیابی به تراکم پیکسلی حداقل ۱۰۰۰ppi برای تجربه واقعیت مجازی بی نقص ضروری است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا