اخبار

شبکه های پیام رسان داخلی که ظرفیت فنی لازم را داشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با تشریح برنامه فعالیت شبکه های پیام رسان داخلی در شورای عالی فضای مجازی کشور اعلام کرد که هر پیام رسان داخلی که ظرفیت فنی لازم را برای جذب مخاطب و حضور گسترده در جامعه دارا باشد مورد حمایت دولت قرار می گیرد.
خوراکیان گفت که سیاست این برنامه علاوه بر بحث حفاظت و صیانت از هویت ملی تاکید مضاعف بر حفاظت از حقوق شهروندی و حریم خصوصی و سایر محورهای آن است.
وی در خصوص بخش اقدامات این برنامه نیز توضیح داد
بحث پنجره واحد یکی از اقداماتی است که در این برنامه در نظر گرفته شده است و براساس آن یکی از مشکلات این نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های داخلی که نیاز بود تا برای اخذ مجوز، هماهنگی‌های لازم و در حوزه نظارت‌ها به جاهای مختلف پاسخگو باشند، پیش‌بینی شده است تا همه این کارها از طریق یک پنجره واحد صورت گیرد و در نتیجه تمرکز منظم و منسجمی در این ارتباط به وجود آید و به طور کلی فرآیند اخذ مجوز و نظارت تسهیل شود.
خوراکیان همچنین گفت که این پیام رسان ها باید قابلیت عرضه خدمات عمومی مانند خدمات دولت الکترونیک را داشته باشند. این مقام مسئول در خصوص نقش مرکز ملی فضای مجازی در این روند گفت

در حال حاضر جلسات مشترک متعددی را با وزارتخانه‌های مرتبط برگزار کردیم و علاوه بر این برنامه که در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی تعیین تکلیف خواهد شد، یک سند دیگری هم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشورت و هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی آماده شده که در آن کیفیت و مراحل حمایت‌های لازم از نظر فنی، زیرساختی، ارتباطاتی، تبلیغاتی و تسهیلاتی مشخص شده است.

خوراکیان به وجود شبکه های اجتماعی داخلی که مدتی است فعالیت دارند به عنوان یک تجربه سودمند اشاره کرد و از جلسات مشترکی که با آنها برگزار شده خبر داد. در این جلسات سعی شده ضعف های شبکه های پیام رسان داخلی شناسایی شوند و راهکار برطرف کردن آنها معرفی شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا