اخبار

شرکت اوپو برترین فروشنده ماه مه چین شد؛ اپل و سامسونگ دیگر در چین محبوب نیستند !!!

بازار چین همواره به جهت میزان بسیار زیاد خرید و فروش یکی از مهم‌ترین بازارها برای کمپانی‌ها است. شرکت اوپو در ماه مه میلادی موفق شده بیش از ۱۵ درصد بازار گوشی‌های هوشمند چین را از آن خود کند و با فروش بیش از ۵ میلیون گوشی هوشمند در رده نخست این ماه قرار گیرد. این در حالی است که سه کمپانی اپل، هواوی و سامسونگ با افول در فروش خود همراه بوده‌اند.
مرکز تحقیقاتی بازار چین اخیراً گزارش جدیدی را در ارتباط با سهم ماه مه بازار گوشی‌های هوشمند در چین منتشر کرده است. بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد که غول‌های تولیدکننده گوشی هوشمند منطقه جایگاه خودشان را در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی از دست داده‌اند. یکی دیگر از نکات جالبی که در این گزارش به چشم می‌خورد کسب محبوبیت و سهم زیاد کمپانی‌های اوپو، ویوو، هواوی و کمپانی Gionee در ماه مه میلادی است که همگی شرکت‌های بومی این کشور به‌حساب می‌آیند.
 
شرکت اوپو
 
در حال حاضر شرکت‌های چینی که در این لیست قرار دارند بسیار موفق‌تر از دو کمپانی اپل و سامسونگ در فروش گوشی‌های هوشمند خود عمل کرده‌اند. در این بین شرکت اوپو موفق شده تا ۱۵٫۳ درصد کل بازار گوشی‌های هوشمند ماه مه چین را از آن خود کند و در جایگاه نخست قرار گیرد. این کمپانی طی ماه مه موفق شده تا چیزی حدود ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار دستگاه تلفن هوشمند خود را به فروش برساند و نسبت به ماه آوریل با رشدی ۲ درصدی همراه شود.
در جایگاه دوم این لیست دیگر کمپانی چینی به نام اوپو قرار گرفته است. این کمپانی نیز با سهم ۱۲٫۱ درصدی خود موفق به فروش ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار دستگاه تلفن هوشمند در ماه مه شده که نسبت به ماه گذشته خود با رشدی ۰٫۴ درصدی همراه بوده است.
جالب از هر چیزی کاهش سهم سه تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند جهان یعنی اپل، هواوی و سامسونگ است که به ترتیب با سهم‌های ۱۰٫۷ درصد، ۹٫۹ درصد و ۶٫۲ درصد است که با کاهش‌هایی ۱٫۲- درصدی، ۰٫۱- درصدی و ۰٫۶- درصدی همراه بوده است. در رده ششم این لیست نیز کمپانی Gionee قرار گرفته است که نسبت به ماه گذشته با رشدی ۰٫۳ درصدی همراه بوده و موفق شده ۴٫۹ بازار چین را تصاحب کند.
 
شرکت اوپو
در مجموع باید گفت که بازار گوشی‌های هوشمند چین ماه خوبی را سپری کرده است. در مجموع در این ماه ۳۴٫۷۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسیده است که این میزان فروش نسبت به ماه آوریل با رشدی ۱۲٫۲ درصدی همراه بوده است. از سویی برندهای داخلی چین نیز رشد خیره کننده‌ای را از خود به جای گذاشته‌اند تا ۸۲٫۱ درصد بازار گوشی‌های هوشمند ماه مه را از آن خود کنند. این افزایش در میزان فروش را باید به بهبود کیفیت گوشی‌های چینی ساخت کمپانی‌های بومی نظیر شرکت اوپو ، ویوو و هواوی نسبت داد که با عرضه محصولاتی قدرتمند و با کیفیت، عرصه را برای رقبای خارجی خود تنگ کرده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا