اخبار

شیائومی طی مدت ۳ سال ۱۱۰ میلیون دستگاه گوشی ردمی فروخته است

سری گوشی ردمی کمپانی شیائومی سه سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. سخنگویان این کمپانی روز گذشته طی مراسمی اعلام کرده‌اند که در مدت ۳ سالی که این محصولات عرضه می‌شوند، بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه گوشی سری ردمی به فروش رفته است. این محصولات معمولاً حاوی مشخصات سخت افزاری میان رده و قیمتی بسیار مقرون به‌صرفه هستند.
کمپانی شیائومی چند سالی است که فعالیت خودش را در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند آغاز کرده است. این کمپانی در حال حاضر یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جهان و چین است و سالانه تعداد زیادی از مدل‌های جدید خود را روانه بازار می‌کند. این کمپانی روز گذشته در یک استارتاپ بزرگ در چین شرکت کرد و سه سخنگوی رسمی شیائومی طی این مراسم اعلام کردند که در مدت سه سالی که از عرضه نخستین گوشی ردمی می‌گذرد، این کمپانی چیزی بیش از ۱۱۰ میلیون محصول از این سری فروخته است.
سری گوشی ردمی برای نخستین بار در جولای ۲۰۱۳ عرضه شد که از سخت افزاری به‌مراتب ضعیف‌تر و قیمتی ارزان‌تر از محصولات سری می شیائومی برخوردار است. محصولات این سری معمولاً به جهت در اختیار داشتن سخت افزار مناسب + قیمت نه‌چندان بالا، دارای ارزش خرید بالایی بوده و به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده‌اند.

از گوشی ردمی تا ردمی نوت ۳ پرو ؛ همگام با سری Redmi

گوشی ردمی شیائومی
«شیائومی ردمی» (Xiaomi Redmi) نام نخستین گوشی ردمی است و پس از آن نیز شاهد عرضه گوشی ردمی ۱ اس، ردمی ۲ و ردمی ۳ بودیم. اما این تمام ماجرای مربوط به محصولات سری ردمی کمپانی شیائومی نیست. آن‌ها به تقلید از سامسونگ سری جدیدی را به این محصولات با نام «شیائومی ردمی نوت» (Xiaomi Redmi Note) اضافه کردند. این محصولات دنباله‌رو محصولات قبلی بوده که البته از صفحه نمایشی به‌مراتب بزرگ‌تر برخوردارند.
گوشی ردمی نوت نخستین محصول این سری است. پس از آن شاهد عرضه گوشی ردمی نوت ۲ (Xiaomi Redmi Note 2) حاوی ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پس از آن مدل شیائومی ردمی نوت ۲ پرایم حاوی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در تاریخ ۱۳ آگوست سال گذشته میلادی بودیم. اما این محصول خیلی سریع جانشین خود را پیدا کرد و گوشی ردمی نوت ۳ (Xiaomi Redmi Note 3) همراه با یک باتری جدانشدنی در نوامبر سال گذشته عرضه شد. تازه‌ترین محصول این سری نیز شیائومی ردمی نوت ۳ پرو است که نسبت به مدل اصلی خود از مشخصات سخت افزاری مناسب‌تر و قدرتمند‌تری برخوردار است.
گوشی ردمی شیائومی
انقلاب سری محصولات ردمی شیائومی همچنان ادامه دارد و قدرتمند‌تر از سال‌های پیش خودش پیش می‌رود؛ اما هنوز هم این سری اصالت خود را با شعار «ارزان قیمت» حفظ کرده‌اند. بنابراین خیلی هم جای تعجب نخواهد داشت که شیائومی موفق به فروش بیش از ۱۱۰ میلیون گوشی ردمی در طول سه سال اخیر شده است.
چند ماه پیش مطلبی منتشر شد که بر اساس آن شیائومی جای خودش را به‌عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند به کمپانی اوپو داده بود. همان موقع بود که مدیرعامل این غول چینی دنیای فناوری اعلام کرد که این افول همیشگی نیست و خیلی زود فروش محصولات شیائومی به روال گذشته باز خواهد گشت. اینک شیائومی بار دیگر به رده چهارم بازگشته است و ما سال جاری شاهد عرضه چندین مدل دیگر از گوشی‌های سری ردمی و می‌بودیم.
هرچند که یکی دیگر از دلایلی که در کاهش فروش محصولات شیائومی دخیل است، فروش محصولات این کمپانی تنها به‌صورت اینترنتی است. این در حالی است که رقبای شیائومی نظیر اوپو و هواوی محصولات خود را به‌صورت فیزیکی نیز به فروش می‌رسانند که می‌تواند تأثیر بیشتری را در میزان فروش آن‌ها داشته باشد. روز گذشته مدیرعامل این کمپانی «لی جون» اعلام کرد که آن‌ها به دنبال ورود به فروش فیزیکی هستند و بر همین اساس فروشگاه‌های مختلفی را در سراسر جهان راه اندازی خواهند کرد. باید دید که با اضافه شدن کانال‌های فروش آفلاین به کسب و کار این غول چینی آیا شیائومی عملکرد بهتری را نسبت به گذشته ارائه خواهد کرد یا خیر!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا