اخبار

شیائومی چیپست انحصاری خود بانام Rifle را ماه آینده عرضه می‌کند

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در چین است که علاوه بر تولید گوشی‌های هوشمند به تولید سایر گجت‌ها و هم‌چنین سخت‌افزار نیز مشغول است. طبق اخبار منتشرشده از این کمپانی به نظر می‌رسد باید منتظر جدیدترین چیپست این شرکت که احتمالا در گوشی هوشمند آینده خود شیائومی Mi Max استفاده خواهد شد، باشیم. این چیپست که پیش‌ازاین نیز شایعاتی از تولید آن به گوشی می‌رسید Rifle نام دارد و این‌طور که از شواهد امر پیداست شیائومی علاوه بر بهره‌گیری از آن درگوشی‌های هوشمند آینده خود قصد عرضه و فروش آن به سایر کمپانی‌های فعال در عرصه موبایل را نیز دارد.
Xiaomi-building_2
مشخصات فاش شده این چیپست نشان می‌دهد که شیائومی چیپست آینده خود را طبق استانداردهای شرکتی انگلیسی به نام ARM خواهد ساخت اما هنوز هسته‌های پردازنده مرکزی و شیوه پردازش آن مشخص نشده است اما برخی منابع ادعا کرده‌اند که Rifle شیائومی از چیپست جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ قدرتمندتر خواهد بود.
اقدام شیائومی در تولید چیپست‌های انحصاری را می‌توان گامی جدید در کاهش هزینه‌ها و اختصاصی‌تر کردن گوشی‌های هوشمند تولیدی این شرکت دانست. هرچند که این روش چندان جدید نیست و پیش‌ازاین هواوی نیز چیپست پردازش انحصاری خود بانام Kirin را تولید کرده و در جدیدترین پرچم‌داران خود نیز از آخرین نسخه از این پردازنده بانام Kirin 955 SoC بهره گرفته است. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید ماه آینده چیپست انحصاری شیائومی می‌تواند روح تازه‌ای بر بازار کم‌رمق چیپست‌های تلفن‌های هوشمند ببخشد یا خیر؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا