اخبار

ظاهرا فروش آیفون SE کمتر از انتظارات اپل بوده است

http://cdn01.zoomit.ir/2016/3/3015728c-0c39-482c-8fe6-64f121d5615c.jpg

فروش آیفون SE از دیروز آغاز شد و حالا گزارش شده که استقبال از آیفون ۴ اینچی به اندازه‌ی کافی نبوده است تا بتواند فروش کمتر از انتظار آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس را جبران کند.
دیجی‌تایمز، خبرگزاری نزدیک به تولیدکنندگان آسیایی، گزارش کرده که فروش آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس به مراتب کمتر از آیفون ۶ بوده است و اپل با عرضه‌ی آیفون SE تلاش کرده است تا این فروش کمتر از انتظار را جبران کند. براساس این گزارش، فروش آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ تقریبا نصف آیفون ۶ در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته بوده است.
اپل در کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت به کاهش فروش آیفون در سال جاری به عنوان اولین بار در کل تاریخ عرضه‌ی آیفون اشاره کرده بود. با این حال تیم‌ کوک مدیرعامل اپل، تلاش کرد تا سرمایه‌گذاران را از هر گونه ترسی از بابت افت فروش آیفون‌ها دور کند. وی در ماه ژانویه در این رابطه گفت: «فروش تعداد آیفون‌ها در این فصل با کاهش روبرو شده است.»
عرضه‌ی آیفون اس‌ای (iPhone SE) نیز احتمالا برای جبران همین کاهش فروش آیفون‌ها، برنامه‌ریزی شده است. اپل در کنفرانس رونمایی از آیفون SE گفته بود که این کمپانی در سال گذشته تنها ۳۰ میلیون دستگاه آیفون ۴ اینچی به فروش رسانده است. این نشان می‌دهد که کاربران بسیاری هنوز ترجیح می‌دهند تا آیفون ۴ اینچی داشته باشند و اپل تلاش می‌کند تا آن دسته از کاربران را جذب آیفون SE کند.
براساس گزارش امروز دیجی‌تایمز، اپل هدف‌گذاری کرده است تا در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ بین ۴ تا ۵ میلیون دستگاه آیفون SE، به فروش برساند. با این حال تقاضای اپل برای تامین قطعات مورد نیاز برای آیفون‌ها همچنان کمتر از سه‌ماهه‌ی دوم در سال گذشته است و به اعتقاد دیجی‌تایمز، اپل همچنان در تلاش برای رسیدن به آمار فروش سال گذشته‌ی خود است.
زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا