اخبار

ظرفیت باتری آیفون ۷ حدود ۱۴ درصد بیشتر از آیفون ۶ اس خواهد بود

همان‌طور که می‌دانید مدت زمان کمی به معرفی نسل جدید آیفون باقی مانده است؛ اما به نظر می‌رسد که انتشار شایعات تمامی نداشته باشد. به‌تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر کمتر بودن ۱۴ درصدی ظرفیت باتری آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶ اس که در صورت صحت داشتن باید شاهد واکنش سرد کاربران نسبت به خرید این محصول باشیم.
آن‌طور که تقریبا تمام کارشناسان و تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند، دیگر تقریبا مطمئنا شده‌ایم که اپل در آیفون ۷ قرار نیست تحول ظاهری خاصی را در بدنه‌ی اسمارت فون‌های خود ایجاد کند و قابلیت سخت افزاری عجیب و حیرت‌انگیزی هم وجود نخواهد داشت که دلمان را به آن خوش کنیم. بنابراین به نظر می‌رسد که اپل تمام تلاش خود را در جهت ارتقای سخت افزاری و بالا بردن قابلیت‌های مختلف این نسل از آیفون خواهد گذاشت تا بتواند با ارائه‌ی یک عملکرد بسیار قدرتمندتر در همان قسمت‌هایی که بر روی مدل‌های قبلی هم قرار داشتند، خریداران را برای خرید آیفون ۷ مجاب کند.
یکی از بخش‌هایی که اپل باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد، بدون شک باتری آیفون ۷ خواهد بود. نه‌تنها کاربران اپل و نه‌تنها کاربران تلفن‌های همراه هوشمند، بلکه تمام کاربران گجت‌های الکترونیکی که از باتری‌های قبل شارژ لیتیوم – یونی برخوردار هستند، این روزها از مشکل محدودیت ظرفیت شارژدهی باتری دیوایس خود گله دارند و شما این مشکل را در ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، دستبندهای سلامتی و درنهایت در اسمارت فون‌ها مشاهده می‌کنید و تقریبا تمام کاربران علاقه دارند که بتوانند مدت زمان طولانی‌تری در طول روز از قابلیت‌های جذاب دیوایس خود استفاده کنند.
اپل نیز که قرار نیست تغییرات عمده‌ای در نسل بعدی اسمارت فون‌های خود به وجود بیاورد، بهترین فرصت را در اختیار دارد تا به مشکل محدودیت شارژدهی باتری دیوایس خود بپردازد و با ارائه‌ی باتری آیفون ۷ با یک ظرفیت بالاتر، می‌تواند نظر منفی کاربران نسبت به تغییرات کم این مدل را به برعکس کرده و به نقطه‌ی قوت برای بالا بردن ارزش خرید این دیوایس نسبت به مدل‌های قبلی تبدیل کند.
 
ظرفیت باتری آیفون ۷ حدود ۱۴ درصد بیشتر از آیفون ۶ اس خواهد بود
اما آیا اپل این تصمیم را عملی خواهد کرد؟ بله طبق گفته‌های منابع غیررسمی مختلف، اپل قصد دارد که ظرفیت باتری آیفون ۷ را بالا ببرد و ایوان بلس نیز به‌تازگی این موضوع را تایید کرده است. او که حساب کاربری @OnLeaks در شبکه‌ی اجتماعی توییتر را اداره می‌کند، تقریبا برای همه‌ی ما و شما کاربران عزیز نامی آشنا محسوب می‌شود و از سال‌ها پیش با افشاگری‌ها و تصاویری که او از دیوایس‌های مختلف قبل از رونمایی رسمی‌شان توسط کمپانی سازنده انجام می‌دهد، جذابیت اکثر کنفرانس‌های پرده‌برداری از محصولات جدید برایمان از بین رفته است!
ایوان بلس به‌تازگی خبر داده است که اپل قرار است باتری آیفون ۷ را با ظرفیت شارژدهی ۱۹۶۰ میلی‌آمپری تولید کند و این میزان با توجه به ظرفیت شارژدهی ۱۷۱۵ میلی‌آمپر ساعتی باتری آیفون ۶ اس، می‌تواند یک پیشرفت بسیار مناسب نسبت به تغییر یک نسل محسوب شود. همان‌طور که در توییت زیر که توسط حساب کاربری ارسال شده، مشاهده می‌کنید، ایوان بلس موضوع افزایش ظرفیت باتری در آیفون ۷ را از طریق یک منبع آگاه قابل اطمینان (که البته صد در صد هم مطمئن نیست) مطلع شده است:
 

Pretty reliable (not 100% but almost…) source told me #iPhone7 battery = 1960mAh (#iPhone6s = 1715mAh)
— OnLeaks (@OnLeaks) July 13, 2016

 
اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد و باتری آیفون ۷ با ظرفیت ۱۹۶۰ میلی‌آمپری ساخته شود، شاهد جهشی در معادل ۱۴ درصد نسبت به باتری نسل قبلی در این مدل از اسمارت فون‌های اپل خواهیم بود و اگر این موضوع با بهینه‌سازی‌های همیشگی اپل در آی او اس ۱۰ و البته مصرف منابع سخت افزاری نظیر پردازنده‌ و حافظه‌ی رم همراه شود، می‌تواند عمر باتری بسیار مطلوب‌تری را برای کاربران نسل هفتم آیفون به ارمغان بیاورد؛ البته باید توجه داشته باشید که افزایش ظرفیت باتری به میزان ۱۴ درصد را نمی‌توان دقیقا به معنای افزایش ساعات استفاده از آیفون به میزان ۱۴ درصد بیشتر از مدل ۶ اس معنی کرد و نکته‌ی دیگر هم این است که این میزان افزایش در آیفون ۷، به احتمال زیاد باعث افزایش ظرفیت باتری آیفون ۷ پلاس (یا مدل ۷ پرو) نسبت به آیفون ۶ اس پلاس نیز خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا