اخبار

عدم پشتیبانی هدست اکلیس از رایانه اپل به دلیل پایین بودن قدرت پردازنده

پالمر لاکی مدیرعامل شرکت اکلیس اعلام کرده که هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت از رایانه‌های مک پشتیبانی نخواهند کرد، زیرا پردازنده‌های گرافیکی آنها به اندازه کافی قدرتمند نیست.
به گزارش ایتنا از فارس، این اظهارات با واکنش متحیرانه برخی کاربران و صاحب نظران مواجه شده که می‌گویند پردازنده‌های گرافیکی بسیاری از رایانه‌های شخصی هم چندان قدرتمند نیست و مشخص نیست چرا شرکت یادشده نمی‌خواهد روی خوشی به اپل نشان بدهد.
مدیرعامل شرکت اکلیس اظهار امیدواری کرده که در آینده و با قدرتمندتر شدن پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌های مک سازگاری هدست‌های Oculus Rift با آنها ممکن شود.
وی تصریح کرده که امکان پشتیبانی Oculus Rift از تولیدات اپل کاملا به خود این شرکت بستگی دارد. وی تصریح کرده اگر آنها رایانه‌های خوبی عرضه کنند، ما این پشتیبانی را انجام می‌دهیم.
واقعیت این است که استفاده از Oculus Rift نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمندی دارد که از جمله آنها می‌توان به پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GeForce GTX 970 یا AMD R9 290 و همین‌طور پردازنده‌های مرکزی اشاره کرد که حداقل کیفیتی به اندازه تراشه‌های Intel i5-4590 داشته باشند.
بنابراین اگر کاربری بخواهد از این هدست استفاده کند حداقل باید ۱۰۰۰ دلار صرف خرید رایانه‌ای قدرتمند و همین‌طور ۶۰۰ دلار صرف خرید خود هدست Oculus Rift نماید.
واقعیت آن است که حتی با صرف ۶۰۰۰ دلار برای خرید رایانه‌های مک پروی پیشرفته استفاده از هدست‌های یاد شده با مشکل مواجه می‌شود. زیرا پردازنده گرافیکی AMD FirePro D700 در این رایانه‌ها ضعیف‌تر از حد لازم است. اپل هنوز واکنشی به این اظهارات نشان نداده است.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا