اخبار

عرضه مانیتور خمیده مخصوص گیمرها توسط لنوو و AMD

لنوو مانیتور خمیده گیمینگ خود را با استفاده از فناوری FreeSync شرکت AMD تولید و با قیمتی مناسب روانه بازار کرد.
آیا مانیتور ها و تلویزیون های خمیده نیز مانند صفحه نمایش های منسوخ شده ۳ بعدی تنها یک حیله برای فروش بیشتر محصولات شرکت های بزرگ است؟ پاسخ این سوال هنوز مشخص نیست و برای روشن شدن این قضیه ما به زمان بیشتری نیاز داریم، ولی در هر صورت این روز ها شرکت های بیشتر و بیشتری رو به تولید صفحه نمایش های خمیده آورده اند. اگر شما اخبار چنین صفحه نمایش هایی را دنبال می کنید، شرکت های AMD و لنوو برای شما یک خبر داغ دارند.
شرکت AMD روز جمعه اعلام کرد که لنوو اولین مانیتور خمیده ای که از فناوری FreeSync این شرکت بهره می برد را روانه بازار کرده است. لنوو با استفاده از فناوری FreeSync شرکت AMD، مانیتور گیمینگ و خمیده Y27f را عرضه کرده است. همانطور که از نام این محصول مشخص است، این مانیتور دارای یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی خمیده است.
قبل از این، مانیتور های گیمینگ لنوو به فناوری G-Sync انویدیا وابسته بود که در اکثر بخش ها دارای عملکردی مشابه با فناوری FreeSync است. اگر شما با این دو فناوری آشنا نیستید، باید بدانید که مانیتور ها به صورت مرتب نرخ تازه سازی (refresh rate) خود را با بازی تنظیم می کند، یعنی اگر نرخ تازه سازی مانیتور ۶۰ هرتز باشد، بازی نیز با نرخ ۶۰ هرتز تازه سازی می شود.
اما گاهی اوقات در این فرایند مشکلی پیش می آید و تازه سازی مانیتور با بازی به صورت هماهنگ انجام نمی شود. در این مواقع تصویر خروجی دارای کندی و تکه تکه شدن خواهد شد و اینجاست که فناوری های FreeSync و G-Sync وارد شده و از این اتفاق جلوگیری می کنند. اگر شما به مانیتور Y27f لنوو علاقه مند هستید، می توانید با پرداخت مبلغ ۴۰۰ دلار آن را خریداری کنید که نسبت به مدل های مشابه تقریبا مقرون به صرفه است. تنها نقطه ضعف این مانیتور این است که فقط از رزولوشن فول HD پشتیبانی می کند و اگر شما روزی بخواهید تصاویرتان را به صورت ۴K روی آن به نمایش بگذارید، امکان آن وجود نخواهد داشت.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا