اخبار

علت اختلال چند روز گذشته در باز شدن تصاویر اینستاگرام

علت اختلال چند روز گذشته در باز شدن تصاویر اینستاگرام

 

instagram-icon-2016z-1

 
طی چندروز اخیر دسترسی کاربران به برخی صفحات اینستاگرام با محدودیت همراه بود که پیگیریها حاکی از آن است که دلیل این مشکل تست یک اسکریپت جدید( برنامه) روی این شبکه است.

به گزارش موبایلستان، در چند روز اخیر کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران در دسترسی به برخی صفحات و عکسهای این شبکه که تا پیش از این قابل دسترس بود، با مشکل مواجه شدند.
این اختلال باعث شده که کاربران برخی شرکتهای سرویس دهنده اینترنتی به یک سری از صفحات و عکس ها دسترسی داشتند، در حالیکه همان صفحات برای کاربران سرویس دهنده دیگر باز نمی شد.
این در حالی است که هم اکنون سیستم فیلترینگ هوشمند روی شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال اجراست و پیش از این تنها دسترسی به صفحاتی از این شبکه مسدود بود که محتوای غیرمجاز داشت.
پیگیری های انجام شده با فیلترینگ حاکی از آن است که اواخر هفته گذشته یک اسکریپت جدید روی سیستم فیلترینگ هوشمند تست شد که ضریب خطای آن بالا بود و این سیستم در پردازش و تشخیص تصویر با مشکلاتی مواجه شد.
براین اساس این سیستم که روی گیت وی شرکتهای اینترنتی مختلفی تست شد، برخی اختلالات را در دسترسی کاربران به تصاویر بارگذاری شده در این شبکه اجتماعی به وجود آورد.
به گفته یک مقام آگاه، این برنامه جدید هنوز به صورت کامل آزمایش نشده و مشکلات آن در حال بازنگری است.
گفته می شود سیستم پردازش تصویر فیلترینگ هوشمند که یک سرویس کاملا بومی است در شبکه اجتماعی اینستاگرام، قدرت تشخیص بدون خطا تا ٩٢ درصد موفقیت را دارد و پارامترهای هوشمندی این سیستم کاملا ایرانی و نیز مقیاس تشخیص آن بسیار بالا است.
در همین حال آمارها نشان می دهد که در هر ثانیه ١١٠ هزار عکس در شبکه اینستاگرام از گیت وی کشور رد می شود که پردازش این تصاویر نیازمند سیستمی با مقیاس تشخیص قوی است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا