اخبار

علی بابا رکورد فروش آنلاین را با فروش ۵ میلیارد دلار در ۹۰ دقیقه شکاند

2015-11-11-image-4

شاید روزی به نام جمعه‌ی سیاه یا Black Friday را شنیده باشید که در جایی مثل آمریکا، فروشگاه ها دست به فروختن محصولات و کالاهای خود به قیمتی نازل می‌زنند. چنین روزی نیز در چین وجود دارد و به آن روز مجردها گفته می‌شود. این روز که هر ساله در ۱۱ نوامبر اتفاق رخ می‌دهد، روزی خوش یمن برای مجردهاست، زیرا می‌‎توانند هرآنچه که می‌خواهند را به قیمتی نازل خریداری کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این خبر بدانید.
امسال مشخص شده که بیش از ۵ میلیارد دلار فروشگاه دیجیتال علی بابا توانسته در ۹۰ دقیقه کالا فروخته است؛ درست معادل رقمی که سال گذشته در مجموع روز جمعه‌ی سیاه و دوشنبه‌ی سایبری در ایالات متحده، اجناس فروخته شد.
گفته شده که روز مجردها در سال ۱۹۹۳ توسط دانش‌‎آموزان مجرد در چین شروع شد و رفته رفته به محبوبیت خاصی رسید. ایده‌ی پشت این روز، جشن گرفتن روزی برخلاف ولنتاین یا روز عشاق بوده و اگر شما شریک زندگی نداشتید، می‌توانید این روز را جشن بگیرید. در این روز مجردها دست به خرید می‌زدند و همین موضوع باعث شد تا این روز به بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین در دنیا، تبدیل گردد.
به نقل از سرویس خبری بلومبرگ و اطلاعات درز شده از IDC، انتظار می‌رود که فروش امسال علی بابا در روز مجردها از فروش ۹٫۳ میلیارد دلار سال گذشته عبور کرده و به رکورد حیرت‌آور ۱۳٫۷ میلیارد دلار برسد.
علی بابا اعلام کرده که در حدود ۷۴ درصد از این مقدار فروش یعنی ۵ میلیارد دلار، برای خرید تلفن هوشمند صرف شده و این نشان‌دهنده‌ی رشد روز افزون بازار گوشی های هوشمند در چین است. در یک مصاحبه که مجله Fortune با دانیال ژانگ مدیر عامل علی بابا داشته، او گفته که جشن امسال به بزرگ‌ترین رویداد بین المللی تبدیل خواهد گشت.
منبع: Techspot

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا