اخبار

فایرفاکس از اینترنت اکسپلورر پیشی گرفت

اگر زمانی اینترنت اکسپلورر معنای جدیدی به اینترنت و وبگردی داده بود حالا دیگر از آن فروغ گذشته خبری نیست. حالا این مرورگر کهنه کار برای نخستین‌بار از یکی از رقیبانش در این بازار یعنی فایرفاکس عقب افتاده است.
بر اساس گزارش جدید StatCounter شرکت موزیلا با مرورگر فایرفاکس خود توانسته برای نخستین‌بار از نظر سهم بازار از اینترنت اکسپلورر پیشی بگیرد. StatCounter اطلاعات خود را از ۳ میلیون وب سایت که در حدود ۱۵ میلیارد بازدید صفحه در ماه دارند جمع‌آوری می‌کند و گفته که در ماه آوریل ۶/ ۱۵ درصد ترافیک جهانی متعلق به فایرفاکس بوده در حالی که اینترنت اکسپلورر و Edge اندکی کمتر یعنی ۵/ ۱۵ درصد ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند.
هر سه مرورگر البته پشت سر گوگل کروم قرار دارند که بیش از یک میلیارد کاربر روی پلت‌فرم‌های مختلف دارد و بر اساس آمار StatCounter حدود ۶۰ درصد ترافیک وب را به خود اختصاص داده است. مرورگر سافاری اپل و همچنین مرورگر اپرا (که به زودی به چینی‌ها آن را در اختیار خواهند گرفت) با حدود ۴/ ۸ درصد ترافیک در انتهای این جدول قرار دارند. در همین حال StatCounter اعلام کرده که هر دو مرورگر IE و Edge از نظر سهم ترافیک هنوز در آمریکا و انگلستان بالاتر از فایرفاکس قرار دارند.
 
از سوی دیگر بر اساس آمار همین منبع در مورد سهم بازار مرورگرها از گوشی‌های موبایل نیز کروم همچنان در صدر جدول قرار دارد و به دنبال آن UC browser و سافاری و اپرا قرار دارند.
منبع : دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا