اخبار

فروش آیفون ۷ بیشتر از پیش بینی ها خواهد بود

گزارش مالی اولیه یکی از تامین کنندگان قطعات اپل، یعنی Dialog Semiconductor سبب شده تا تحلیلگر موسسه آماری RBC Capital Markets، اِمیت داریانانی به این نتیجه برسد که فروش آیفون های جدید اپل، بسیار بهتر از انتظارات اهالی وال استریت در سه ماهه جاری پایانی ظاهر خواهد شد. داریانانی در نامه ای به سرمایه گذاران گفته که آمار مثبت Dialog در سپتامبر می تواند در نرخ درآمد سیستم های موبایل هم تاثیرگذار باشد و از سفارش زیاد اپل برای قطعات حکایت دارد.
نرخ درآمد Dialog طی سه ماهه اخیر به ۳۴۵ میلیون دلار رسید که رشدی ۱۳ درصدی نسبت به تخمین ۲۹۰ الی ۳۲۰ میلیون دلاری تحلیلگران را در پی دارد. اگرچه Dialog جزییات کاملی از درآمد خود ارائه نکرده اما اعلام نموده که افزایش درآمد ناشی از سفارش های سیستم های موبایل برای تعطیلات روز ملی چین در آغاز ماه اکتبر بوده است.
داریانانی می گوید که ۷۵ الی ۸۰ درصد از نرخ درآمد سیستم های موبایل Dialog به دستگاه های اپل مربوط می شود و اهالی کوپرتینو هم معمولاً آیفون های خود را ۶۰ روز زودتر از موعد تولید می کنند. بنابراین، سفارش های اخیر احتمالاً به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی و ماه دسامبر مربوط می گردند.
گذشته از گزارش Dialog، تحلیلگران معتقدند که فاکتورهای دیگری نیز به درآمد بسیار خوب اپل در پایان سال جاری میلادی اشاره دارد. داریانانی اشاره می کند که میانگین قیمت فروش آیفون های جدید، بهتر از آنچه انتظار می رفت ظاهر شده و از تمایل مشتریان به خرید موبایل های پرچمدار آیفون ۷ و ۷ پلاس حکایت دارد.
داریانانی تخمین های پیشین خود را تغییر داده و معتقد است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، ارزش هر سهم از سهام اپل به ۱۲۵ دلار رسیده و درآمدی ۴۷٫۳ میلیارد دلاری از فروش ۴۴٫۲ میلیون آیفون روانه جیب ساکنین کوپرتینو خواهد شد. تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند که در سه ماهه پایانی سال جاری، ۷۸٫۷ میلیارد دلار از فروش ۷۹ میلیون آیفون عاید اپل شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا