اخبار

فروش بیش از ۲۱۴ میلیون دستگاه ابزار پوشیدنی هوشمند تا سال ۲۰۱۹

ساعت‌های هوشمند در سال‌های ابتدایی ورود به بازار فروش خوبی نداشتند و مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند. اما در سال ۲۰۱۵ با معرفی ساعت‌های هوشمند زیبا بار دیگر فروش این گجت‌های پوشیدنی رونق گرفت و پیش‌بینی‌ها از سوی تحلیل‌گران وال استریت نشان از صعود بیشتر فروش این گجت‌ها در سال‌های آینده دارند.
ابزارهای پوشیدنی و به خصوص ساعت‌های هوشمند در سال‌های آغازی که توسط شرکت‌هایی مانند پبل، سونی،سامسونگ و ال‌جی معرفی شدند، با استقبال خوبی مواجه نشدند. سال ۲۰۱۴ تنها ۶.۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند فروخته شد که سامسونگ با سری گیر خود ۱.۲ میلیون از این تعداد را به خود اختصاص داده بود. پبل بعد از سامسونگ با فروش ۷۰۰ هزار دستگاه در جایگاه دوم قرار داشت و جایگاه‌های بعدی متعلق بهموتورولا، ال‌جی و دیگر شرکت‌ها بود. اندروید ور نیز در سال ۲۰۱۴ با استقبال خوبی روبرو نشد و تنها ۷۲۰ هزار دستگاه ساعت هوشمند دارای این سیستم عامل فروخته شد چرا که سامسونگ نیز از این سیستم عامل بهره نمی‌برد.
سال ۲۰۱۵ با معرفی ساعت‌های هوشمند زیبا از سوی سازندگانی مانند اپل، هواوی، سونی، سامسونگ و موتورولا، اوضاع بسیار بهتر شد. اپل واچ با فروش ۷ میلیون دستگاه با اختلاف بیشترین فروش را در بین ساعت‌های هوشمند داشته و انتظار می‌رود رقم کل فروش ساعت‌های هوشمند در سالجاری به ۲۱.۳ میلیون دستگاه برسد.
بنابر گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه‌ی داده‌های بین‌المللی، ۵ سال آینده برای ابزارهای پوشیدنی سال بسیار خوبی خواهد بود و تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۱۴ میلیون دستگاه از این ابزارها به فروش خواهد رسید که بسیار بیشتر از ۷۰ میلیون دستگاه ابزار پوشیدنی است که تا به امروز و از زمان معرفی این گجت‌ها به فروش رسیده که البته بخش اعظمی از این ۷۰ میلیون را نیز ساعت‌های هوشمند به خود اختصاص داده‌اند.
انتظار می‌رود سال آینده ۳۴.۶ میلیون دستگاه ابزار پوشیدنی به فروش برسد که در مقایسه با سال قبل ۶۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ فروش ساعت‌های هوشمند به ۸۸.۳ میلیون دستگاه خواهد رسید که در بازه‌ی ۵ ساله بیش از ۴۲.۸ درصد رشد خواهد داشت. بنابر پیش‌بینی‌ها اپل با ساعت هوشمند خود حکمران بازار خواهد بود و با فروش ۴۵.۲ میلیون دستگاه اپل واچ ۵۰ درصد بازار در سال ۲۰۱۹ را در دست خواهد داشت. اندروید ور نیز با ۳۴.۴ میلیون دستگاه در رده‌ی دوم قرار خواهد داشت و باقیمانده‌ی فروش به شرکت‌هایی اختصاص خواهد یافت که از سیستم عاملی غیر اندروید و Watch OS بهره می‌برند. این شرکت‌ها شامل سازندگانی مانند پبل می‌شود اما جایگاه سامسونگ در این بین مشخص نشده و این در حالی است که سامسونگ با معرفی گیر اس ۲ ظاهرا موفقیت خوبی در بازار داشته است.
این گزارش IDC پس از گذشت سه ماه از اولین گزارش این موسسه منتشر شده است. در ماه سپتامبر IDC پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۹ فروش کل ابزارهای هوشمند پوشیدنی به ۱۷۳.۴ میلیون دستگاه برسد اما در پیش‌بینی‌های جدید شاهد رشد چشمگیری هستیم.
به نظر می‌رسد آینده برای ابزار‌های پوشیدنی هوشمند روشن است و فروش بیش از حد انتظار ساعت هوشمند تگ هوئر نیز گواهی بر این مدعا است
منبع : IDC

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا