اخبار

فروش گوشی هواوی پی ۹ ، ۸٫۵ درصد از سهم بازار را برای هواوی به‌ ارمغان آورد

فروش گوشی هواوی پی ۹ ، ۸٫۵ درصد از سهم بازار را برای غول فناوری چین به همراه آورد. کمپانی گوشی ساز چینی هواوی اعلام کرد که فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری ۶۴ درصد بیشتر از سال گذشته رشد داشته است.
این کمپانی همچنین اعلام کرد که در شش هفته‌ی گذشته ۲٫۶ میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند هواوی پی ۹ (Huawei P9) و پی ۹ پلاس را به فروش رسانده است. چنین آمار فروشی توانست ۸٫۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را برای این غول تکنولوژی چینی به همراه آورد. این کمپانی برای بازار فروش گوشی هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس کشورهای خاصی چون چین، فرانسه، فنلاند و انگلستان را انتخاب کرد، جایی که این دو محصول در آن‌ها از محبوبیت خوبی برخوردار شده و در تعداد زیادی خریداری گردید. هواوی درست در زمانی این گوشی‌ها را وارد بازار کرد که دیگر کمپانی‌های گوشی ساز چینی چون اوپو، شیائومی و لنوو پاشنه‌ی خود را برای ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند عالی در این بازار، بالا کشیده بودند.
با معرفی روز ششم آوریل در لندن، گوشی Huawei P9 به لطف داشتن یک دوربین دو‌گانه در پشت، در میان گوشی‌های هوشمند برجسته‌ی هم‌عصر خود قرار گرفت. دوربین این گوشی هوشمند توسط کمپانی آلمانی دوربین ساز لایکا مهندسی شده و در حالی که یکی از دوربین‌ها تصاویر سیاه و سفید ثبت می‌کند، دوربین دیگر در قالب رنگ‌هایی زنده، عکس‌برداری را انجام می‌دهد. این گوشی همچنین با مشخصات یک دستگاه کامل ارائه شد.
نمایشگر ۵٫۲ اینچی منحنی این گوشی از کیفیت تصویری فول اچ دی برخوردار شده و از جهت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دو نوع مختلف عرضه می‌شود. مدلی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی ارائه داده و مدل دیگر به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.
پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Kirin 955 به آن قدرت داده،یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پنل جلویی دارد و نیروی روشنایی خود را از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. این گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو بوده و رابط کاربری Emotion بر روی آن دیده خواهد شد.
درباره‌ی گوشی Huawei P9 Plus باید گفت که این دستگاه به نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۵ اینچی با کیفیت فول اچ دی مجهز شده، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی داشته و درست به‌مانند گوشی پی ۹ دارای یک دوربین دوگانه در پشت است. یک باتری بزرگ‌تر ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی نیرو دادن به‌ آن را بر عهده داشته و پردازنده Kirin 955 در دل آن نیز قرار گرفته است.
علیرغم ویژگی‌های عالی و محبوبیت این دستگاه، بعید به نظر می‌رسد که هواوی پی ۹ و هواوی پی ۹ پلاس آخرین پرچم‌داران این کمپانی باشد که امسال عرضه شده‌اند. اوایل ماه جاری، Huawei تائید کرد که در پائیز امسال گوشی‌ هوشمند جدیدی را معرفی خواهد کرد که با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل، سازگار باشد. این گوشی جدید می‌رود که پس از Nexus 6P گوگل تبدیل به اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی از پلتفرم Daydream VR گردد. قبل از آن نیز گوشی‌های کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، اچ تی سی، ال‌جی، ایسوس، شیائومی، زد تی ایی و آلکاتل از این پلتفرم پشتیبانی کرده‌اند. ممکن است که در پائیز ۲۰۱۶ گوشی دیگری از Huawei Mate وارد بازار گردد. این کمپانی ممکن است با چنین روندی، در آینده حتی سهم بیشتری از بازار گوشی را به خود اختصاص دهد.
منبعandroidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا