اخبار

فیس بوک در حال ساخت اپلیکیشن جدید دوربین است

به گزارش وال استریت ژورنال، یک تیم از مهندسان فیس بوک در لندن در حال کار بر روی یک اپلیکیشن مستقل دوربین هستند که به قابلیت خارق العاده پخش زنده مجهز است. این اپلیکیشن درست مثل اسنپ چت می تواند مستقیماً دوربین را باز کند تا قابلیت عکس برداری سریع و پست کردن تصاویر و ویدیوها را به کاربران ارایه دهد و مهم تر از همه، قابلیت پخش زنده را از طریق فیس بوک لایو برای آنها فراهم کند.
در گزارشات اخیر آمده این اپلیکیشن دوربین یک نمونه اولیه و آزمایشی ست که ممکن است هیچ وقت به عرضه عمومی نرسد. تلاش جدید فیس بوک برای آزمایش شاخه های مختلف اپلیکیشن یک بار دیگر نشان می دهد که این شرکت روی ویدیوهای موبایلی سرمایه گذاری کرده است و آینده شبکه اجتماعی خود را در ویدیوهای موبایلی می بیند. فیس بوک با توجه به وجود میلیاردها اسمارت فون در جهان و ارتباط دیتای تقریباً همیشه در صحنه، فرصت طلایی جدیدی را می بیند که به ۱٫۶ میلیارد کاربرش اجازه خواهد داد بیش از پیش به اشتراک گذاری اطلاعات بپردازند. این اپلیکیشن دوربین به فیس بوک اجازه می دهد به این فرصت طلایی نزدیک تر شود و در عین حال بتواند بهتر از گذشته با رقیبانی همچون اسنپ چت رقابت کند.
البته ممکن است این پروژه جدید با شکست مواجه شود. فیس بوک سال ها تلاش کرد تا اپلیکیشن های مستقلی تولید کند که اکثر آنها محصول بخش Creative Labs این شرکت بوده اند. اما هیچ یک از آنها نتوانستند ثبات مسنجر را به دست بیاورند چرا که این شرکت با حذف قابلیت چت از اپلیکیشن اصلی خود توانست مسنجر را به کاربران موبایلی تحمیل کند.
اپلیکیشن های Slingshot, Rooms و Riff در دسامبر سال گذشته و دقیقاً در زمانی که فیس بوک بخش Creative Labs خود را تعطیل کرد از بین رفتند. در این میان خبر خوان Paper نیز همچنان در حال دست و پا زدن در بین انبوهی از اپلیکیشن های موبایلی بلاستفاده است.
احتمالاً اپلیکیشن دوربین موفق تر از سایر اپلیکیشن های فیس بوک خواهد بود البته اگر بتواند یکپارچه سازی تنگاتنگ خود را با فیس بوک لایو حفظ کند. فیس بوک لایو در حال تجربه یک رشد انفجاری ست چرا که عرصه پخش زنده موبایلی روند نزولی خود را آغاز کرده است. به همین دلیل فیس بوک فکر می کند که تاریخ در حال تکرار است. این شرکت اپلیکیشن دوربین فیس بوک را در سال ۲۰۱۲ و پیش از تصاحب اینستاگرام راه اندازی کرد که یک اپلیکیشن تصویری مستقل به حساب می آمد اما دو سال بعد آن را از کار انداخت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا