اخبار

قانون بانکی جدید ، کارمزد خرید از دستگاه های POS را مشتری می پردازد یا بانک؟

وضع قوانین جدید بانکی همیشه در ابتدا سر و صدای زیادی به پا می کند.مردم دوست دارند بدانند تا بانک ها چه خوابی برای سرمایه آن ها دیده اند و خدماتی که در ابتدا با وعده رایگان بودنشان آن ها را جذب کرده اند قرار است چه وضعیتی پیدا کنند.
جدیدترین این اخبار مربوط به قانون جدید دریافت کارمزد خرید از دستگاه های POS است که همگان را خبردار نگه داشته است،چون آن ها مدتی طولانی است که به خرید آسان از این طریق عادت کرده اند.
اما جدیدا بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به همه بانک‌های دولتی، غیر دولتی و مؤسسات اعتباری بخشنامه اخذ کارمزد از تراکنش‌های پایانه‌های فروشگاهی را ابلاغ کرد.
 
who should pay
و اما چند روز پیش بعد از ایجاد سر و صدای زیاد این خبر،مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت هنوز هم کارمزد تراکنش خرید از دستگاه‌های پوز را بانک‌ها می‌پردازند و فقط ساز و کار تغییر کرده است.جایی برای نگرانی نیست.وی با بیان اینکه کارمزد تراکنش‌های کارتخوان ‌ها قبل از این هم از بانک‌ها دریافت می‌شد،گفت:در ساز و کار جدید از اول دی کارمزد از بانکی اخذ می‌شود که با انجام تراکنش پول به آن منتقل می‌شود، یعنی مقصد باید این هزینه را متحمل شود.
گویا این اقدام با توجه به بخشنامه بانک مرکزی برای هزینه تراکنش کارت‌خوان‌ها صورت گرفته است.
وی افزود تا پیش از این هزینه کارمزد تراکنش کارت‌خوان‌ ها از بانک صادر‌کننده کارت اعتباری دریافت می‌ شد اما از اول دی ماه کارمزد از بانک مقصد کسر می گردد.در این میان فقط ساز و کار میان بانک ها تغییر کرده است و مردم چیزی بیشتر از مبلغ خریدشان نخواهند پرداخت.
از این پس خدمات پرداخت با توجه به انتفاع بانک پذیرنده از رسوب وجوه حساب پذیرندگان،با کارمزد حداقل ۵۰۰ ریال و حداکثر ۲۵۰۰ ریال صورت خواهد گرفت.براساس این بخشنامه دیگر از مردم بابت استفاده از کارتخوان پولی دریافت نمی‌شود، بلکه مبلغ مورد نظر از بانک‌های پذیرنده کسر خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا