اخبار

قیمت و تاریخ عرضه اسپیکر هوشمند Google Home مشخص شد

هرچند محوریت اصلی مراسم شب گذشته گوگل، معرفی قابلیت‌های دستیار هوشمند این شرکت و در کنار آن پرده‌برداری از گوشی‌های سری پیکسل بوده است، اما با این حال در همین مراسم سرانجام قیمت و تاریخ عرضه اسپیکر هوشمند Google Home مشخص شد.
اگر طی چند ساعت اخیر اخبار مرتبط با مراسم شب گذشته شرکت گوگل را دنبال کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که این شرکت از گوشی‌های سری پیکسل رونمایی کرده است.
در خلال همین مراسم، اسپیکر هوشمند Google Home هم در معرض دید عموم قرار گرفت که از آن به عنوان رقیب سرسخت Echo شرکت آمازون یاد می‌شود. البته ناگفته نماند که اسپیکر هوشمند Google Home، پیش از این برای اولین بار در کنفرانس گوگل I/O معرفی گردیده است، با این حال اکنون دیگر مطلع هستیم که این محصول سرانجام از تاریخ ۱۴ آبان ماه از طریق خریده فروشی‌های آنلاین گوگل استور، Best Buy, Walmart و Target با قیمت ۱۲۹ دلار قابل دسترس است؛ هرچند که پیش‌سفارش آن از همین امروز نیز امکان‌پذیر است.
لازم به یادآوری است که دستیار خانگی گوگل که با صدای شخص فعال می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که با دستیار گوگل (Google Assistant) کار می‌کند و قادر است به سوالات شما پاسخ دهد، موزیک دلخواه شما را با استفاده از اسپیکرهایش پخش کند و گجت‌های خانگی دارای اینترنت را کنترل نماید.
نیمه‌ی پایینی اسپیکر هوشمند Google Home پوشیده از بلندگویی یکپارچه است و قسمت بالای آن نیز مجموعه‌ای از ویژگی‌ها اعم از چراغ‌های LED چشمک‌زن آماده به خدمت شما است. این محصول قادر است تا از چند اتاق پشتیبانی کرده و با دیگر دستگاه‌های گوگل هوم متصل شود تا شما بتوانید به‌عنوان مثال یک موزیک را در چند اتاق مختلف به‌صورت هم‌زمان پخش کنید و یا چراغ‌های اتاق مدنظر را روشن کنید. البته ناگفته نماند که این محصول همچنین با دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا سایر شرکت‌ها، همچون Nest ،SmartThings ،Phillips Hue و IFTTT سازگاری دارد.
اسپیکر هوشمند Google Home همچنین از Google Cast پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از دستگاه‌هایی با پشتیبانی از این قابلیت جهت استریم فایل‌های مدیای خود استفاده کنید؛ هرچند که در حال حاضر دستگاه‌های زیادی وجود ندارند که قادر به پشتیبانی از این ویژگی گوگل باشند. دیگر قابلیت افزوده شده به این اسپیکر هوشمند، My Day نام دارد که بر اساس پردازش اطلاعات شخصی کاربر از جمله قرار ملاقات ثبت شده در گوشی اندرویدی وی، وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ها، بهترین زمان حرکت برای رسیدن به موقع به قرار ملاقات یادآوری می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا