اخبار

مادربرد X170-Extreme ECC جنگجوی خشمگین گیگابایت

پردازنده های ۱۴ نانومتری اینتل در دسته بندی متنوعی برای کاربران خانگی-اداری، گیمر، اورکلاکر و ایستگاه کاری تولید می شوند. اینتل متناسب با هر نوع کاربری، چیپ ست و پردازنده اختصاصی در نظر گرفته تا قدرت پردازشی و امکانات مناسب را در اختیار کاربران قرار دهد. چیپ ست C236 اینتل برای پشتیبانی از پردازنده های خانواده Xeon E3-1200 V5 و خانواده Skylake از سوکت LGA 1151 در اختیار شرکت های تولید مادربرد قرار می گیرد. گیگابایت نیز به عنوان یکی از تولید کنندگان مادربرد، محصولی با بهره گیری از چیپ ست C236 اینتل تولید نموده که ظاهری جذاب و خشمگین دارد. طراحی و رنگ بندی مادربرد بر اساس المان های نظامی صورت گرفته که نشان دهنده آمادگی آن برای کار در شرایط سخت در طولانی مدت دارد.
 
مدار تغذیه ۱۱ فاز، توان مورد نیاز پردازنده را توسط یک کانکتور ۸ پین از پاور دریافت نموده و بر اساس نیاز در اختیار پردازنده قرار می دهد. چهار اسلات حافظه رم DDR4 قادر به پشتیبانی از حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایت با فرکانس پایه ۲۱۳۳ مگاهرتز هستند. سه اسلات PCI 3.0 برای راه اندازی فناوری سه مسیره SLI و CrossFire در نظر گرفته شده که دو اسلات به صورت x8/x8 و اسلات سوم به صورت x4 پهنای باند کارت گرافیک را دریافت می کند. دو پورت USB 3.1 که شامل یک عدد از هر دو نوع Type-A و Type-C می شود، در پنل پشت مادربرد مشاهده می شود. هر کدام از پورت های USB 3.1 امکان دریافت پهنای باند ۱۰ گیگابیت در ثانیه را دارند و در صورت استفاده همزمان از هر دو پورت، پهنای باند و سرعت انتقال اطلاعات کاهش نمی یابد. در بخش ذخیره سازی دو کانکتور M.2 با پهنای باند ۳۲ گیگابیت در ثانیه به همراه چهار کانکتور ساتا اکسپرس با پهنای باند ۱۶ گیگابیت در ثانیه وجود دارد.
 
مادربرد گیگابایت
 
کانکتور های ساتا اکسپرس به هشت پورت ساتا تقسیم می شوند تا تعداد پورت های SATA در صورت نیاز افزایش یابند. کانکتور های ساتا در مادربرد جدید گیگابایت X170-Extreme ECC به صورت دو منظوره قابل استفاده هستند و اثری از پورت SATA 6Gb/s به صورت مجزا مشاهده نمی شود. دو پورت شبکه LAN  در  پنل پشت مادربرد جدید گیگابایت وجود دارد که یکی از آنها توسط چیپ ست Intel I219V و دیگری توسط چیپ ست Killer E2200 تغذیه می شود. کارت صدای مادربرد از قطعاتی شامل پردازنده صوتی Creative SoundCore 3D، آمپلی فایر OPA2134 OPAMP (قابل تعویض توسط کاربر)، محدوده ایزوله شده و خازن های الکترولیتی Nichion Muse تشکیل می شود. دو چیپ ست بایوس UEFI به صورت خودکار قابلیت سوئیچ دارند تا در صورت بروز مشکل برای یکی از آنها، چیپ ست دوم به صورت خودکار وارد عمل شود. در این شرایط سیستم هیچگاه در راه اندازی با مشکل روبرو نمی شود و قابلیت اطمینان بالایی به کاربر منتقل می شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا