اخبار

مایکروسافت با قابلیت Pre Touch به جنگ ۳D Touch اپل می‌رود

مایکروسافت به‌تازگی از محصولی به نام قابلیت Pre Touch رونمایی کرده است؛ قابلیتی که با اضافه شدن آن به نمایشگرهای تلفن همراه، تبلت و حتی لپ‌تاپ می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی را حل کند و کار با صفحات لمسی را بسیار لذت‌بخش‌تر از وضعیت فعلی آن‌ها نماید.
قابلیت Pre Touch همان‌طور که از نام آن مشخص است، کاری می‌کند که نمایشگرهای لمسی بدون آن‌که نیازی به لمس کاربر داشته باشند، حرکات انگشت او را بر روی هوا تشخیص دهند و کارکرد مربوطه را برای او انجام دهند! نزدیک‌ترین قابلیت به این نوآوری جدید مایکروسافت، قابلیت Air Command سری نوت است. این قابلیت به کاربران سامسونگ اجازه می‌دهد که بدون لمس نمایشگر و با تکان دادن قلم استایلوس در فضا، با رابط کاربری تعامل داشته باشند.

با قابلیت Pre Touch بدون لمس صفحه، با رابط کاربری تعامل داشته باشید

اما مهم‌ترین تفاوت Pre Touch با رقبای خود از جمله قابلیت ۳D Touch اپل این است که کاربران در این روش به هیچ گجت خاصی نظیر قلم استایلوس سامسونگ نیاز ندارند. درواقع در این روش، نمایشگر به‌طور مستقل به این ویژگی مجهز خواهد شد و تنها کاری که کاربر نیاز دارد انجام بدهد این است که انگشت خود را در فضای نزدیک به سطح تاچ اسکرین تکان بدهد؛ چیزی شبیه به کاری که افراد دارای انرژی‌های ماورایی با دستان خود انجام می‌دهند!
اگر کمی به قابلیت Pre Touch فکر کنید و قوه‌ی خلاقیتتان را به کار بی اندازید، متوجه می‌شود که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و کارهایی که اکنون انجام می‌دهید، قابلیت این را دارند که از روی هوا کنترل شوند؛ چه‌بسا که کنترل آن‌ها با استفاده از این ویژگی بسیار لذت‌بخش‌تر هم خواهد بود.
همچنین برای مواردی که مثلا دست کاربر روغنی است، درد می‌کند، خیس و کثیف است و یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهد نمایشگر را لمس کند، قابلیت Pre Touch به کمک او می‌آید و بدون نیاز به لمس صفحه، وظایف مورد نظر او را انجام می‌دهد.
جالب است بدانید که الگوریتم‌های پیشرفته‌ی این قابلیت، هنگامی که دیوایس را با یک دست در هوا نگه داشته‌اید هم می‌توانند خود را با آن حالت سازگار کنند و میانبرها و دکمه‌ها را به گونه‌ای نمایش دهند که کنترل همه‌ی آن‌ها با یک دست، عملی باشد.
نمایش میانبرهای کنترل فایل تصویری در حال پخش در نرم‌افزارهای مدیاپلیر، پیش نمایش یک لینک یا انتخاب قسمتی از متن در نرم‌افزارهای مرورگر وب، کنترل سریع‌تر کاراکترهای بازی بدون پوشاندن محیط بازی توسط انگشت و ده‌ها مورد دیگر، کارهایی هستند که همگی به لطف قابلیت Pre Touch امکان‌پذیر خواهند شد.
بنابراین این ویژگی دارای پتانسیل بسیار بالایی است و مقدار استفاده از این پتانسیل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و مهندسان مایکروسافت بستگی دارد. در گزارش آمده است که این قابلیت در اواخر سال میلادی جاری و یا در سال آینده برای دیوایس‌های دارای سیستم عامل ویندوز و احتمالا سیستم عامل اندروید عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا