اخبار

مایکروسافت برند نوکیا را به شرکت فاکس‌کان می‌فروشد

بالاخره برند نوکیا از مایکروسافت جدا شد. این خبری است که امروز به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت منتشر شد. بر اساس این خبر ردموندی‌ها بخش گوشی‌های هوشمند نوکیا و تمامی بخش‌های زی ربط را به کمپانی تایوانی فاکس‌کان (Foxconn) خواهند فروخت. گفتنی است این قرارداد از نیمه دوم سال جاری عملی خواهد شد.
تنها چند روز پیش بود که یک شایعه از چین و در شهری که یکی از دفاتر اصلی شرکت فاکس‌کان (Foxconn) در آن مستقر است نشت کرد. آن شایعه دعا می‌کرد که مایکروسافت قصد دارد تا بخش تلفن نوکیا را به شرکت فاکس‌کان به فروش برساند. امروز خبر رسید که مایکروسافت رسماً با این انتقال موافقت کرده و به قیمت ۳۵۰ میلیون دلار برند نوکیا را به شرکت تایوانی فاکس‌کان واگذار کرده است.
به‌عنوان بخشی از این معامله، کمپانی فاکس‌کان حق استفاده از برند نوکیا را برای گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. علاوه بر آن کنترل ویژگی‌های نرم افزاری و سرویس‌های نوکیا، تأمین قطعات و همچنین هرگونه قرارداد و ضوابط مرتبط به آن را نیز در اختیار خواهد داشت. این کمپانی تایوانی همچنین تمامی اموال و کارخانه‌های مایکروسافت در شهر هانوی تایوان را نیز که مربوط به نوکیا هستند در اختیار خواهد گرفت. این بخش از مایکروسافت دارای بیش از ۴,۵۰۰ کارمند است که همگی پس از عقد قرارداد به‌عنوان کارمند رسمی شرکت فاکس‌کان به فعالیت خواهند پرداخت.
مایکروسافت اعلام کرده است که انتظار دارد این معامله تا نیمه دوم سال جاری به امضا برسد و تمامی مصوبات قانونی و همچنین آینده‌ی برند نوکیا تا آن زمان به‌صورت تفکیک شده‌ای مشخص باشد.
فروش برند نوکیا به فاکس کان

سرفیس فون جانشین گوشی‌های ویندوزی برند نوکیا خواهد شد؟

در حالی که بخش مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند برند نوکیا تحت نظر مایکروسافت به فاکس‌کان فروخته می‌شود، این غول فناوری مستقر در ردموند برای طرفداران گوشی‌های مجهز به ویندوز ۱۰ همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. علاوه بر آن مایکروسافت خبر می‌دهد که گوشی‌های هوشمندی مانند لومیا ۶۵۰، ۹۵۰ و ۹۵۰ XL را از طریق شراکت با تولیدکنندگان شخص ثالثی مانند ایسر، اچ‌پی، آلکاتل، وایو و ترینیتی به تولید و عرضه خواهد رساند.
شایعه دیگری که در سطح این کمپانی پیچیده است ادعا می‌کند که کارمندان بخش لومیا مایکروسافت از این پس بر روی ساخت محصولات اختصاصی مایکروسافت به نام «مایکروسافت سرفیس فون» “Microsoft Surface Phone” تمرکز خواهند کرد. هرچند که خود مایکروسافت هیچ سختی در این باره نگفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا