اخبار

مایکروسافت تا سال ۲۰۲۶ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد

به نظر می رسد مایکروسافت کاملاً نسبت به این گفته خود که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ی ویندوز خواهد بود جدی و مصمم است.
 
مایکروسافت هفته ی گذشته گفته ی خود در زمان معرفی ویندوز ۱۰ مبنی بر اینکه این نسخه از ویندوز آخرین نسخه ی آن خواهد بود را با اعلام اینکه زمان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۶ و به مدت یک سال دیگر تمدید می شود تایید کرد.
 
پس از انتشار به روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ در سال گذشته_که با نام ۱۶۰۷ که سال و ماه میلادی انتشار را نشان می دهد شناخته می شود_ مایکروسافت مدت زمان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ مخصوص شرکت ها(Enterprise) را به مدت یک سال دیگر و تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد.
 
نسخه ی شرکتی این ویندوز تنها نسخه ای است که به دلیل ارائه شدن در یک ساختار ثابت در طول زمان کارکرد خود تغییری در مبانی اش نمی کند. اصطلاح “خدمات واحد در زمان طولانی” به سیستمی اطلاق می شود که پایداری و زمان طولانی پشتیبانی, آخرین و مهمترین ویژگی ها را در مدت مدیدی ارائه میکند.
 
اولین نظام”خدمات واحد در زمان طولانی” اولین به روز رسانی ویندوز در ماه جولای سال ۲۰۱۵ بود که اصطلاحاً ۱۵۰۷ نامیده می شود. آن سیستم قرار بود  که تا تاریخ ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی پشتیبانی شود. اما نسخه ی ۱۶۰۷ که هفته ی گذشته عرضه شد نیز یک “خدمات واحد در زمان طولانی” محسوب می شود. مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی های جدید را در قالب همین سیستم ارائه می کند تا افراد در صورت تمایل نسبت به دریافت آن ها اقدام کنند. نسخه جدید این سیستم که بر روی به روز رسانی ۱۶۰۷ پیاده شده است تا تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۶ میلادی یعنی ۱۰ سال پس از عرضه نیز پشتیبانی خواهد شد.
 
در همین حین نسخه های معمولی و پیشرفته که با نام های Home و Pro ویندوز ۱۰ شناخته می شوند همچنان تا پایان اکتبر ۲۰۲۵ پشتیبانی خواهند شد. اگر چه آنها نیز همانند نسخه شرکتی به تازگی از به روز رسانی ۱۶۰۷ بهره مند شده اند.
 
اضافه شدن ۱ سال به زمان پشتیبانی ویندوز ۱۰ توسط یک تحلیل گر تکنولوژی با نام استیون کلیهانس حدود ۱ سال پیش انجام گرفته بود. او گفته بود:

در آینده مایکروسافت مدت زمان پشتیبانی ۱۰ سال را دوباره تمدید خواهد کرد و تعدادی شروط جدید نیز تعیین خواهد کرد.

به نظر این تحلیل گر سیستم ” خدمات واحد در زمان طولانی” این شرط جدید است.
 
مشتریانی که از نسخه های معمولی ویندوز استفاده می کنند تا اکتبر سال ۲۰۲۵ از پشتیبانی های امنیتی بهره مند خواهند بود . برای آن یک سال پشتیبانی اضافه نیز آن ها باید سیستم خود را به نسخه ی ۱۶۰۷ به روز رسانی کنند.
 
این افزایش زمان پشتیبانی از ویندوز به زمان یک سال تایید دیگری بر صحبت های مایکروسافت است که اعلام کرده بود ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از ویندوز خواهد بود. جمله ای که شاید به لحاظ فنی درست نباشد اما نشان از مصمم بودن مایکروسافت در پشتبانی از ویندوز ۱۰ دارد.
 
اطلاعات بیشتری راجع به چرخه ی ۱ ساله ی پشتیبانی مایکروسافت را می توان در سایت خود مایکروسافت پیدا کرد. از جمله این اطلاعات میتوان به تاریخ و زمان عرضه ی به روز رسانی ها اشاره کرد.
 
 
منبع:itworld.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا