اخبار

مایکروسافت در نمایشگاه گیم توکیو ۲۰۱۶ حضور نخواهد داشت

کمپانی مایکروسافت برای دومین سال پیاپی، تصمیم گرفته‌اند تا در نمایشگاه گیم توکیو شرکت نداشته باشند. اعلام خبر به این معنی است که نباید انتظار کنفرانسی با محوریت پلتفرم ایکس‌باکس در توکیو گیم شو ۲۰۱۶ داشته باشیم. با این حال، حدس و گمان‌هایی درباره رویداد اختصاصی ایکس‌باکس در پاییز امسال به گوش می‌رسد.
تمرکز زیاد بر روی رویداد E3 طی چند سال گذشته، سبب شده تا شرکت‌های صاحب پلتفرم مانند سونی و مایکروسافت برخلاف سابق، برنامه‌ای برای سایر نمایشگاه‌ها نداشته باشند. حال نوبت مایکروسافت است که برای دومین سال متوالی، از غیبتش در توکیو گیم شو خبر بدهد.
غیبت مایکروسافت در رویداد امسال کامل‌تر شده و به مانند سال گذشته، حتی غرفه‌ای برای نمایش بازی‌های جدید وجود ندارد. با این حال مایکروسافت وعده داده که در ماه اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) رویدادی اختصاصی برای هواداران ترتیب بدهد. مشخص نیست که این رویداد چقدر بزرگ است و آیا مایکروسافت تصمیم دارد با پلی‌استیشن اکسپرینس رقابت کند یا خیر.
با اینکه مایکروسافت در توکیو گیم شو، ارائه‌ای برای هواداران ایکس‌باکس ندارد، اما طبق اشاره‌ای که وب‌سایت رسمی رویداد دارد، ردموندی‌ها نشستی تجاری را در حاشیه این نمایشگاه برای توسعه‌دهندگان برگزار خواهد کرد.
آخرین حضور کامل مایکروسافت در این رویداد به سال ۲۰۱۴ میلادی بازمی‌گردد که این شرکت بیش از ۲۲ بازی را در غرفه‌ی خود در دسترس مخاطبانش قرار داد. ناگفته نماند که در آن زمان، تنها یک هفته از عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان در ژاپن گذشته بود و طبیعتا نیاز یک چنین مانور تبلیغاتی برای مایکروسافت احساس می‌شد.
وضعیت فروش کنسول‌های خانگی مایکروسافت در ژاپن هیچوقت خوب نبوده و ایکس‌باکس وان هم نتوانسته تا این روند را به سطح مطلوبی برساند. آمار خنده‌دار فروش هفتگی کمتر از ۱۰۰ دستگاه در روزهای معمولی در مقابل آمارهای چند ده هزاری کنسول‌های پلی‌استیشن و نینتندو، نشانی از بی‌میلی بی حد و حصر ژاپنی‌ها نسبت به محصولات آمریکایی است. نقطه اوج این فاجعه، استعفای مدیر بخش ژاپن ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۴ بود که حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت.
دیدگاه شما در مورد عملکرد مایکروسافت و البته، عدم شرکت در رویداد‌های بزرگی مانند گیمزکام و توکیو گیم شو چیست؟
منبع: Gamespot

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا