اخبار

مایکروسافت به دلیل تحمیل نصب ویندوز ۱۰، به یک زن ۱۰٫۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کرد

تا کنون بسیاری از مردم به استراتژی تحمیلی نصب ویندوز ۱۰ مایکروسافت شکایت کرده اند و مدعی شده اند که مجبورند ناخواسته بروزرسانی ویندوز ۱۰ را دریافت و نصب کنند. به گفته سیاتل تایمز، یکی از این افراد برای کنار آمدن با این مشکل یک تصمیم جدید گرفته است. تری گلدستین صاحب یک آژانس مسافرتی در کالیفرنیاست که به دلیل نصب اتوماتیک ویندوز ۱۰از مایکروسافت شکایت کرده و این شرکت در حال پرداخت ۱۰٫۰۰۰ دلار جریمه به اوست.
این زن مدعی شده که ویندوز ۱۰ بدون اجازه او بر روی کامپیوتر محل کارش نصب شده است. ظاهراً بعد از این بروزرسانی، سیستم از کار افتاده است و بنابراین او از مایکروسافت شکایت کرده تا خسارت وارده را جبران و هزینه تعویض کامپیوترش را پرداخت کند. به گفته سیاتل تایمز، شکایت او در دادگاه مورد قبول واقع شده و مایکروسافت تصمیم گرفته که درخواست نصب ویندوز ۱۰ را حذف کند تا دیگر مجبور نباشد به دادگاه جریمه پرداخت کند.
سخنگوی مایکروسافت در یک بیانیه کوتاه می گوید: درخواست نصب ویندوز ۱۰ حذف شده تا از گسترش هزینه شکایت های آینده جلوگیری شود. واضح است که مایکروسافت با افراد دیگری که تصمیم بگیرند شکایت مشابهی را علیه او مطرح کنند چه برخوردی خواهد داشت.
از تابستان گذشته که مایکروسافت برای اولین بار کاربران را مجبور کرد سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنند، چندین شکایت علیه این شرکت مطرح شده است اما اکنون به نظر می رسد که این درخواست های مایکروسافت نهایتاً تا ماه آینده حذف خواهند شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا